התובע הארגנטינאי אלברטו ניסמן, שנמצא ירוי בראשו בינואר 2015, ימים ספורים לאחר שהאשים את הנשיאה לשעבר, כריסטינה פרננדס, בטיוח אחריותה של איראן בפיגוע במרכז הקהילה היהודית ב-1994, נרצח, כך קבע שופט בבית משפט בארגנטינה. זוהי הפעם הראשונה בה קובע בית משפט כי ניסמן לא התאבד.



בפסק דין בן 656 עמודים, מציין השופט ג'וליאן ארקוליני כי יש הוכחות מספקות כדי להסיק שהירי שהרג את ניסמן בינואר 2015 לא נגרם על ידו. פרננדס וגורמים נוספים במדינה טענו כי המוות היה תוצאה של התאבדות, אך תובע שחקר את המקרה בשנה שעברה המליץ להמשיך בחקירת כיוון הרצח.



"מותו של ניסמן לא היה יכול להיות התאבדות", כתב ארקוליני, שגם האשים את דייגו לגומרסינו, עובד לשעבר של ניסמן, בבעלות על כלי הרצח. לגומרסינו הודה כי ניסמן לווה ממנו את האקדח, שהוביל למותו יום לפני הופעתו בפני הקונגרס בנוגע לטענותיו נגד פרננדז, אך הוא טען כי ניסמן ביקש את האקדח כיוון שרצה להגן על עצמו ועל משפחתו.



נגד פרננדז, כיום סנאטורית, הוגש כתב אישום בתחילת החודש באשמת בגידה בעקבות הטענות שהעלה ניסמן, על כך שעבדה מאחורי הקלעים לנקות את איראן מאשמה בכל הקשור למתקפה על המרכז היהודי שגבתה את חייהם של 85 אנשים, זאת כדי לנרמל את היחסים בין המדינות וליהנות מהנפט האיראני. בטהרן מכחישים כל קשר למתקפה.