"בשאר אסד הוא טרוריסט, אי אפשר להמשיך איתו ככה", כך אמר היום (רביעי) נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, על מקבילו הסורי. ארדואן, המבקר בטוניסיה, אמר במסיבת עיתונאים בטוניס, עם הנשיא בג'י קאיד, כי "אסד הוא בהחלט טרוריסט, שביצע טרור מדינתי". לדבריו, "אי אפשר להמשיך עם אסד. איך אנחנו יכולים לחבק את העתיד, עם נשיא סורי שהרג קרוב למיליון מאזרחיו?" עוד אמר הנשיא הטורקי, "כי אין סיכוי שנדבר עם אסד". 



ארדואן הוא לא הבכיר הטורקי הראשון שתוקף את אסד ומטיל ספק בסיכוי לשלום בסוריה על עוד הוא בשלטון. בחודש שעבר אמר ראש הממשלה של אנקרה, בינאלי יילדרים, כי "שלום בר קיימא לא אפשרי בסוריה כל עוד הנשיא בשאר אסד נשאר בתפקידו".



היחסים בין שני המנהיגים אינם טובים, בלשון המעטה, אולם נראה שההתבטאות של היום היא חריפה במיוחד, בוודאי כשהיא מנוגדת בניגוד לדברים שאמר הנשיא הטורקי רק בתחילת החודש, כשהתייחס לשיתוף עפולה אפשרי בין שתי המדינות בנוגע לכורדים בסוריה. "דלת הפוליטיקה תמיד פתוחה עד הרגע האחרון", אמר הנשיא הטורקי. 

במשך שנים קרא ארדואן להדחתו של אסד, אולם האיום הכורדי, כפי שהוא תופס אותו, גבר על האיבה שהוא חש כלפי נשיא סוריה. גם המעורבות הרוסית בסוריה, שגרמה פחות או יותר לחיסול האופוזיציה, שמה סוף לרצונו של ארדואן לראות החלפת שלטון בדמשק.