המחאות מגיעות לשיא חדש: לאחר שכלי התקשורת באיראן דיווחו הבוקר (שני) כי 12 מפגינים נהרגו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון בדרום מערב המדינה, פורסם ברשתות החברתיות סרטון שבו מתועדת פריצה של מפגינים לבניין משמרות המהפכה בעיר אהוואז. 



איראן: מפגינים מסתערים על בניין משמרות המהפכה

במסגרת הסרטון נצפים המוחים לאחר שהצליחו לעקם את שערי הכניסה למקום, כשהם מורידים תמונות ושוברים חפצים בתוך המתחם, על רקע קריאות בפרסית. 



הסרטון הדרמטי מתפרסם לאחר שאתמול  המהומות התפשטו אתמול ל-70 ערים באיראן, זאת על רקע המשבר הכלכלי, השחיתות השלטונית והסיוע האיראני לחיזבאללה ולסוריה. 


טרם פרסום הסרטון המדובר, התייחס לראשונה נשיא המדינה, חסן רוחאני, למהומות, ומתח ביקורת על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בגין דבריו על ההפגנות בימים האחרונים.

לטענת רוחאני, "טראמפ שכח שכינה את איראן 'אומה של טרוריסטים' לפני כמה חודשים". הוא הוסיף כי "לאדם, שהוא לגמרי נגד האומה האיראנית, אין זכות להזדהות עם האיראנים".

בתוך כך, שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, קרא הבוקר, בדיון עם גורמים רשמיים ומומחים ממשרד הביטחון האיראני, לעמו לסכל את המזימות של אויבים מבחוץ נגד המדינה, באמצעות סולידריות לאומית ואחדות.

לדבריו, "בשלב הנוכחי כל האויבים המושבעים של הממסד האסלאמי עושים כל ניסיון על מנת ליצור תסיסה בעם האיראני". הוא הסביר כי "היוהרה העולמית", תוך שהוא מתכוון לארה"ב, "ושאר אויבי הארץ רוקמים מזימות כדי לראות את איראן חסרת ביטחון ויציבות".

כזכור, בעקבות ההפגנות חסם המשטר את האינסטגרם והטלגרם במדינה ואיים לנקוט ב"יד ברזל" נגד המחאות. בהפגנות, שפרצו בשל המצב הכלכלי הקשה ברפובליקה האסלאמית, עלו קריאות כגון "מוות לדיקטטור", בהתייחס אל המנהיג העליון אייתוללה עלי חמינאי, ותמונותיו נקרעו בהפגנות שנערכו בבנדר עבאס, שיראז ואספהאן. בנוסף לכך, קרעו מפגינים תמונות של ראש "כוח אל־קודס" במשמרות המהפכה, גנרל קאסם סולימאני.