האם נחשפה סיבת רציחתו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של רודן קוריאה הצפונית קים ג'ונג און? משטרת מלזיה, בה בוצע הרצח חשפה היום (שני) במהלך משפטן של שתי הצעירות המזרח אסייתיות שנאשמות במעשה, כי ימים ספורים לפני החיסול נפגש האח עם גורם אמריקאי לא מזוהה, מה שיכול להיות הגורם לרצח.



על פי דברי החוקר המשטרתי המלזי בבית המשפט, נאם הגיע לאתר נופש באי לאנגקאווי שבמלזיה בשישי בפברואר, ובתשיעי לחודש נפגש עם הגורם האמריקאי. עם זאת, החוקר לא ידע את שמו של האמריקאי או את שם במלון בו השניים נפגשו. "עד היום, עדיין לא הצלחנו לברר את זהותו של הגורם האמריקאי", עורך דינה של אחת הנאשמות אף טען במהלך המשפט כי הגורם האמריקאי היה איש מודיעין, וזאת על פי דיווח יפני מחודש מאי האחרון.



 יוצאו להורג אם יורשעו: החשודות בהתנקשות בקים ג'ונג נאם
יוצאו להורג אם יורשעו: החשודות בהתנקשות בקים ג'ונג נאם



"הלפטופ שעל נאם הכיל מידע רב שהועבר לגורמים זרים"



על פי הדיווח, נאם העביר לסוכן איתו נפגש, ארבעה ימים בלבד לפני מותו, מידע רב שנמצא לאחר מכן במחשבו הנייד שאותו נשא האח למחצה בעת מותו. המחלקה לזיהוי פלילי אף מצאה כי מידע שהיה שמור על המחשב הועבר בתשיעי לפברואר, יום הפגישה החשודה, לכרטיס USB שחובר למחשב. כזכור, לפני כשנה, נרצח אחיו למחצה של הרודן הצפון קוריאני בעזרת רעל בשדה התעופה הלאומי של מלזיה בקואלה לומפור. 



בתיעוד של רגעיו האחרונים שפורסם ברשת טלוויזיה ביפן, נראות שתי נשים - אחת ממוצא וייטנאמי ואחת ממוצא אינדונזי - שופכות על פניו של ג'ונג נאם חומר נוזלי. בהמשך הן שטפו את ידיהן ונמלטו מהזירה. שתי הנאשמות, סיטי עיישה מאינדונזיה ודאן ת'אי האונג מוויאטנם, חשודות שביצעו את הרצח בשליחות השלטון בפיוניאנג, ואם הן יורשעו הן צפויות להיות מוצאות להורג.



לעומת זאת, השתיים מכחישות שהן ידעו שהן ידעו את ההשלכות של מעשיהן, וטענו כי נאמר להן שמדובר בתוכנית מתיחות והן לא ידעו כי המטפחת שהצמידו לפניו של נאם מכילה רעל. נאם בן ה-45 הוא בנה של סון היי רים, פילגשו הראשונה של המנהיג הקודם של פיונגיאנג, קים ג'ונג איל. הוא נרדף על ידי אביו מחשש שיהווה איום על קים ג'ונג און.