הבית הלבן אישר הלילה (שבת) לפרסם את המזכר שהכינה המפלגה הרפובליקנית בנוגע להתנהלות ה-FBI במסגרת חקירת הקשרים בין צוותו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין הקרמלין במהלך תקופת הבחירות ב-2016. במסגרת המסמך, מאשימים מחבריו כי סוכנות הביון האמריקאית ניצלה לרעה את כוחה, ופעלה לטובת המתמודדת מול טראמפ, הילרי קלינטון.

בין השאר הופנתה ביקורת כלפי ההחלטה לצותת לתקשורת של אחד מיועציו של טראמפ, קרטר פייג', בטענה שה-FBI לא חשפו את המעורבות הדמוקרטית בניסוח הבקשה לבית המשפט שאישר את הציתותים. המסמך האשים את הסוכנות בכך שהשתמשה בדוח שמומן על ידי המפלגה הדמוקרטית וצוות הקמפיין של קלינטון, ולא דיווחה על כך לבית המשפט ממנו היא ביקשה את הצו שאפשר את המעקב אחרי פייג'.
בנוסף לכך, המזכר הרפובליקני מציין כי המסמך שעליו התבסס ה-FBI, נכתב על ידי סוכן ביון בריטי בשם כריסטופר סטיל, שאמר בעבר לבכיר במשרד המשפטים האמריקאי כי הוא "נואש לדאוג שטראמפ לא ייבחר". המפלגה הרפובליקנית אף טענה כי המסמך חושף "כישלון מדאיג של מערכת החוק בהגנה על הציבור". במקביל לכך, הודיע הבית הלבן כי הוא יהיה מוכן לפרסם מסמך נגדי שתכין המפלגה הדמוקרטית - "בתנאי שלא יהווה סיכון ביטחוני ושהמידע בו יהיה מדוייק".