ארצות הברית הגיבה הערב (שבת) להסלמה בגזרה הצפונית בעקבות חדירת המל"ט האיראני לשטח ישראל ולתקיפות צה"ל על יעדים איראניים בשטח סוריה, ואמרה כי היא תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה. "ישראל היא שותפתנו הביטחונית הקרובה ביותר באזור ואנו תומכים באופן מלא בזכותה הבסיסית להגן על עצמה מאיומים על שטחה ועל בני עמה", אמר דובר משרד ההגנה האמריקאי, אדריאן רנקין-גאלוויי. 
 
דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, התר נויירט, אמרה מאוחר יותר כי ארצות הברית "מודאגת עמוקות מהאלימות על גבולה של ישראל ותומכת בזכותה הריבונית להגן על עצמה". בהודעת הפנטגון נמסר גם כי ארצות הברית מעוניינת בהשגת "נחישות בינלאומית" גדולה יותר לעמוד כנגד פעילותה של איראן. "אנחנו חולקים את דאגותיהם של רבים ברחבי האזור כי פעילותה מערערת היציבות של איראן מאיימת על השלום והביטחון הבינלאומיים. אנחנו מעוניינים בהשגת נחישות בינלאומית גדולה יותר לעמוד כנגד פעילותה המרושעת של איראן". 

דובר הפנטגון הכחיש כי וושינגטון לקחה חלק במבצע הצבאי הישראלי בסוריה. "מחלקת ההגנה לא לקחה חלק במבצע הצבאי הזה", אמר רנקין-גאלוויי. כזכור, מוקדם יותר השבוע, בכיר אמריקאי אמר לרויטרס כי למעלה מ-100 לוחמים של הכוחות התומכים באסד נהרגו בתקיפות אמריקאיות במדינה. דובר הפנטגון מסר כי ארה"ב הגיבה ל"תקיפה ללא התגרות" נגד הכוחות הכורדים שנתמכים על ידי וושינגטון  במחוז דיר אל-זור שבמזרח סוריה. 

שדה התעופה הצבאי T4 בתדמור שהופצץ על ידי צה"ל. צילום: דובר צה"ל
שדה התעופה הצבאי T4 בתדמור שהופצץ על ידי צה"ל. צילום: דובר צה"ל