אמצעי התקשורת הערביים התעסקו כצפוי רבות באירועים בצפון הארץ, שבמסגרתם מל"ט איראני חדר לישראל ויורט, ומטוס קרב ישראלי הופל בשטח ישראל לאחר שצה"ל תקף בסוריה. "זהו יום היסטורי", חגג העורך הראשי של העיתון הלונדוני "ראי אל־יום" ("דעת היום"), עבד אל־בארי עטואן. "מערך ההגנה האווירית הסורי מגיב בזמן הנכון ומפיל מטוס אף־16, יהלום הכתר של היהירות הישראלית. ואיפה? במרחב האווירי של פלסטין הכבושה. זוהי הכותרת של התקופה החדשה. זהו מסר חזק וברור לישראל שזמן הבריונות הסתיים, והאומה הזו התחילה להתעורר מהתרדמת שלה ולהשיב את הכבוד במהירות. הטילים הסוריים המבורכים, שהפילו את מטוס הקרב הישראלי התוקפני, הרימו את המורל של הרחוב הערבי המתוסכל והשתיקו את מצדדי נרמול היחסים".



העיתון הכווייתי "אל־ג'רידה" ("העיתון") דיווח על מה שנתפס בעיניו כהצגה הטובה ביותר במזרח התיכון: "חזרות לקראת מלחמה כוללת באזור". בעיתון הוזכר הדיווח הבלעדי שלו, שלפיו המוסד הציב את בשאר אסד ברשימת החיסולים שלו, לראשונה בהיסטוריה. התמונה המובילה בעמוד הראשי הייתה של מומחים ישראלים הבוחנים את שברי המטוס שהפילה דמשק. יממה לפני כן דיווח עיתון זה בכותרת הראשית שלו כי "איראן מעבירה לחיזבאללה טילים מונחים", דיווח שעבר מתחת לרדאר.



שרידי מטוס הקרב במצפה הרדוף. צילום: מאיר וקנין



העיתון הסעודי "עוקאז" שילב בכותרת הראשית שלו, "סימני מלחמה", בין התחממות הגזרה הצפונית ובין הפלת מסוק קרב טורקי על ידי כוחות המורדים שלשום בצפון סוריה. "טורקיה נכנסת למרוץ ההפסדים" נכתב בעיתון. "האם איראן תתעמת עם ישראל?" עיתון "אל־חליג'" ("המפרץ"), היוצא באיחוד האמירויות, דיווח על אירועי הצפון כך: "דמשק הפילה אף־16 ישראלי מעל לגולן".



העיתון הירדני "אל־רד" ("המחר") דיווח על נפילת שברי הטיל הסורי בעיירות מלכא וג'יזה וצירף תמונות של אזרחים עומדים ליד שברי הטיל. "החזית הסורית־ישראלית בוערת לאחר הפלת מטוס אף־16 ישראלי", נכתב בכותרת הראשית של העיתון.



גם העיתון הירדני "א־ראי" ("הדעה") דיווח בעמודו הראשי על "מתיחות חמורה בחזית הסורית־ישראלית", לצד תמונות של שברי מטוס הקרב הישראלי המרוסק, כאשר מומחים בוחנים אותו. בעמודים הפנימיים של העיתון דווח על "תוקפנות ישראלית כלפי סוריה שעלולה להצית מלחמה". בעיתון נאמר עוד כי רוסיה אינה מוכנה לסכן את החיילים שלה בסוריה, וארצות הברית עומדת לצד ישראל.



התקשורת המצרית המשיכה להתעסק אתמול במבצע "סיני 2018", שמטרתו לעקור מן השורש את הטרור. מבצע זה מעורר סימני שאלה לגבי העיתוי, כחודש לפני הבחירות לנשיאות מצרים. ההסלמה בצפון הארץ דווחה בעיתון "אל־אהראם" ("הפירמידות") רק כידיעה שלישית בחשיבותה, שבה נכתב כי "סוריה הודיעה כי תקפה את מטוסי הקרב הישראליים והפילה מטוס אף־16".



גם העיתונים הפלסטיניים התעסקו בכותרות הראשיות שלהם בנושא חשוב יותר מבחינתם: ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, במוקטעה שברמאללה כאורחו של הראיס אבו מאזן. בדיווח הודגשו השבחים ההדדיים של שני האישים, כולל הודעתו של מחמוד עבאס שלפיה הפלסטינים ממשיכים להושיט יד לשלום.



העיתון הפלסטיני "אל־חיאת אל־ג'דידה" ("החיים החדשים") הציב את התחממות הגזרה הצפונית ככותרת שנייה בחשיבותה, אחרי הודו ולצד ביטולו של בית המשפט לערעורים בארצות הברית את הפסיקה שלפיה הבנק הערבי אחראי לפיגועי חמאס, והודעת הפרלמנטים הערביים על ניתוק מגע עם כל מדינה שתעביר את שגרירותה בישראל לירושלים. "סוריה הפילה מטוס אף־16 ישראלי לאחר תקיפות אוויריות על אדמתה", הייתה לשון הכותרת.