ערוץ "א-נהאר" האלג'יראי המקורב לשלטונות במדינה, דיווח הערב (שלישי) כי בית דין פלילי בעיר הדרומית גרדאיה, הרשיע את "מרגל הישראלי" עלאם א-דין פייסל, ודן אותו למוות" במה שמכונה במדינה הערבית-צפון אפריקאית "רשת הריגול הישראלית". בדיווח נאמר, כי פייסל שנושא אזרחות ליברית, הוא אזרח לבנוני במקור.



עוד דווח, כי יתר חברי הרשת, ממאלי, גאנה וגינאה נדונו לעשר שנות מאסר בפועל. הפרשה נחשפה לראשונה בערוץ הטלוויזיה האלג'יראי, ובדיווחים המקומיים נטען כי הרשת פעלה כדי להביא למתיחות אתנית ועדתית בין הערבים לאמזיגים במדינה.



בשנה שעברה דווחו כלי תקשורת באלג'יר, כי מנגנוני הביטחון של מחוז גרדאיה עצרו 10 אפריקאים החשודים בהקמת רשת ריגול שפעלה למען ישראל. ה-10 נעצרו בחשד לשהות בלתי חוקית במדינה, אך במהלך החיפוש במקומות מגוריהם נמצאו שלושה מכשירי קשר, מחשב, מכשירי הקלטה וכמה מכשירים טכנולוגיים אחרים.



בספטמבר האחרון דווח בכלי התקשורת הלבנוניים כי ארגון חיזבאללה טוען שאנשיו חשפו מתקן ריגול ישראלי שהוחבא מתחת לסלע בדרום לבנון סמוך להר דב. ברשת אל מנאר שמופעלת על ידי הארגון, דווח כי" לוחמי ההתנגדות תפסו מתקן ריגול ישראלי, עם מצלמה תרמית לראיית לילה, שהוחבא בתוך סלע באזור כפר-שובא, ממערב לחוות שבעא בדרום לבנון".



בדיווח הוזכרו גם תרגיל צה"ל שנערך בצפון. "חשיפת מתקן הריגול הישראלי באה על רקע התרגיל הגדול שעורך האויב בצפון פלסטין הכבושה", נמסר בדיווח של "אל-מנאר".