"ארצות הברית הטילה את הסנקציות הכבדות ביותר שהוטלו אי פעם על קוריאה הצפונית", כך הודיע הלילה (שבת) הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, שממשלו מבקש למנוע מפיונגיאנג להמשיך ולפתח את תוכנית הגרעין שלה. בתוך כך, בכיר אמריקאי מסר לרויטרס כי ארה"ב ובעלות בריתה מתכוונות להרחיב באופן משמעותי את הפעילות נגד ספינות שחשודות בהפרת הסקציות על פיונגיאנג, מה שעשוי לכלול פריסת כוחות של משמר החופים האמריקאי כדי לעצור ולחקור כלי שיט שיעברו באוקיינוס השקט, באזור אסיה.



לפי הדיווח של הבכיר האמריקאי, וושינגטון כבר שוחחה עם שותפות אזוריות, בהן יפן, קוריאה הדרומית, אוסטרליה וסינגפור, על תיאום הפעילות שמטרתה למנוע מהמדינה המבודדת בעולם לפתח את התוכנית הגרעינית שלה על ידי סחר בלתי חוקי.



האסטרטגיה החדשה תכלול מעקב צמוד אחר כל כלי השיט שעוברים באזור חצי האי הקוריאני, כאשר במסגרת זו אמריקה תשקול לחזק את הכוח הימי והאווירי שלה באזור.



טראמפ בביקורו האחרון בקוריאה הדרומית. בנות הברית של אמריקה יסייעו לה. צילום: רויטרס
טראמפ בביקורו האחרון בקוריאה הדרומית. בנות הברית של אמריקה יסייעו לה. צילום: רויטרס



מטרת ההגבלות היא לפגוע בחברות הספנות הצפון-קוריאניות ובכלי השיט שלהן, מתוך רצון להפעיל לחץ על מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, כך לפי משרד האוצר האמריקאי, שציין כי המגבלות החדשות אוסרות על אזרחי אה"ב לסחור עם יותר מ-50 חברות הממוקמות בקוריאה הצפונית, סין, טאיוואן והונג קונג. 



"המהלך הזה יפריע באופן משמעותי ליכולתו של המשטר בפיונגיאנג לנהל פעולות ימיות מתחת לרדאר, אשר יאפשרו העברות של משלוחים בלתי חוקיים של פחם ודלק, וישחק את יכולותיו של הממשל להעביר סחורות דרך מים בינלאומיים", הסביר סטיבן מנוצ'ין, שר האוצר של ארה"ב.



לדברי הבכיר האמריקאי, "הנשיא הבהיר לחברות ברחבי העולם שאם יבחרו לסייע במימון השאיפות הגרעיניות של קוריאה הצפונית, הן לא יוכלו לסחור עם ארה"ב".



במסגרת הצהרתו בנושא, טראמפ אף הזהיר כי מדינתו "תעבור לשלב ב" במקרה שבו הצעד האחרון של הממשל האמריקאי לא ישיג את "ההשפעה הרצויה".