משרד ההגנה הרוסי שחרר היום (ראשון) ובו נראה הטיל הבין יבשתי החדש, שזכה לשם "פגיון", עובר סדרת בדיקות שונות בסרטון נראה בין היתר רגע שיגור הטילים - הקליע יוצא מבטן המטוס, מתנתק ממספר חלקים ומתפוצץ כשהוא משאיר אחריו שובל עשן.  
 
על פי הדיווח בסוכנות הידיעות RT, הטיל החדש נמצא בימים אלה בבדיקות, והטייסים המעורבים בבדיקות נמצאים במהלך שירותם הסדיר. סגן מפקד בית הספר המרכזי לטיסה של רוסיה הסביר כי בדיקות מסוג זה מאפשרות לצוותי הקרקע ולכל אנשי הצבא המעורבים, להכיר את הטילים החדשים. 

כזכור, לפני כשבועיים פוטין חשף כי מדינתו פיתחה טיל בין יבשתי חדש אשר יכול להגיע "לכל נקודה בעולם". בנוסף, הוא טען כי מדינתו פיתחה מספר כלי נשק חדשי בזמן האחרון, בהם מכשיר על קולי שלא ניתן למעקב על ידי מערכות נגד טילים, ובקרוב תציג "נשק גרעיני שלא ניתן ליירט".
פוטין אמר כי רוסיה "לא צריכה לשכוח את הביטחון שלה", בנאום שעסק בתחילת בסוגיות פנים ארציות. "אנחנו רואים הזדמנויות גדולות בזכות הכוחות המזוינים שלנו. עשינו הרבה כדי לחזק את הצבא ולצייד אותו בנשק מודרני", הוסיף המנהיג הרוסי. 
לדבריו, "אימצנו 300 דגמים חדשים של כלי נשק המספקים לכוחות הביטחון שלנו 18 טילים בליסטיים בין יבשתיים, שני טילים בליסטיים מבוססי צוללות והזמנו שלוש צוללות גרעיניות חדשות". מלבד זאת, ציין, "הגדלנו את מספר הטילים ארוכה הטווח שלנו".
בתוך כך, פוטין הצהיר גם כי מדינתו מפתחת ראש קרב גרעיני קטן שניתן להרכיב על טילי שיוט, וטען כי יוצרו גם מזל"טים חדשים שיכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.