שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי גינתה הלילה (שבת) את מועצת זכויות האדם של הארגון וכינתה את חברותיה "טיפשות" לאחר שהגוף אישר חמש החלטות המגנות את ישראל. בהצהרה שנמסרה לאחר ישיבת המועצה, השגרירה האמריקאית ציינה כי הגוף אימץ רק החלטה אחת בכל מקרה נגד קוריאה הצפונית, איראן וסוריה.

"כאשר מועצת זכויות האדם מתייחסת לישראל גרוע יותר מלקוריאה הצפונית, איראן וסוריה, זו המועצה עצמה שהיא מטופשת ולא ראויה לשמה", אמרה היילי. "הגיע הזמן שמדינות שיודעות זאת לדרוש שינויים. מדינות רבות מסכימות כי האג'נדה של המועצה מוטה נגד ישראל אך מעטות מוכנות להילחם נגד זה. כאשר זה קורה, כמו היום, המועצה נכשלת במילוי משימתה לשמור על זכויות האדם ברחבי העולם". היילי הזהירה כי ארצות הברית עדיין שוקלת האם להישאר בגוף וציינה כי ההחלטות מהוות מכה ל"אמינותו". 
אחת מההחלטות שאושרו בבניין האו"ם בז'נבה שבשווייץ קראה להפסקת כל מכירות הנשק לישראל. 27 מדינות הצביעו בעד ורק 4 התנגדו. 15 מדינות נמנעו. החלטה נוספת שאושרה קראה לישראל לסגת מרמת הגולן. החלטה זו אושרה ברוב של 25 מדינות בעד מול 7 נגד. 14 מדינות נמנעו. ההחלטות הנוספות שאושרו קראו לישראל לסגת לקווי 67', להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולהפסיק את "הפרת זכויות האדם" של הפלשתינים.

כינוס של מועצת זכויות האדם של האו"ם. צילום: רויטרס
כינוס של מועצת זכויות האדם של האו"ם. צילום: רויטרס