שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, פנה היום (חמישי) למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ולחברות מועצת הביטחון במכתב לקראת הצעדה המתוכננת לגבול הרצועה מחר. "אני מזהיר מפני מאמצי ההנהגה הפלסטינית לתזמן שורה של עימותים המוניים, בייחוד לאורך גדר הביטחון בין רצועת עזה לישראל ב-30 במרץ וב-15 במאי", כתב, "בזמן שהפלסטינים מנסים להציג את הפעולות האלה כ'התנגדות בדרכי שלום', החמאס השקיע קרוב לעשרה מיליון דולרים בקמפיין האלים הזה, ומשלם לתושבי עזה עבור השתתפותם".
הוא הוסיף: "הצעדים הפרובוקטיביים של החמאס להצתת האלימות נועדו רק כדי להסית את תשומת הלב העולמית מהתדרדרות המצב ברצועה תחת שלטון הטרור". דנון ציין כי "במקביל, הרשות הפלסטינית ממשיכה להשהות את התשלומים עבור חשמל ומשכורות לתושבי עזה ומאיימת בסנקציות נוספות".
השגריר באו"ם סיכם כי: "ישראל מגנה את הניסיונות הפלסטיניים המסוכנים להגביר את המתח ולהסית לאלימות, והיא מצפה מאנשי האו"ם להימנע מלתמוך או להשתתף בפעילות הזו. אני שב ומדגיש, לאור תוכניותיה של ההנהגה הפלסטינית לייצר פרובוקציה בשבועות הקרובים, את זכותה של ישראל להגן על ריבונותה ולהגן על אזרחיה".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשל הכוננות בכל רחבי הארץ חיילים רבים לא ייצאו הביתה לחג. אני רוצה להודות לחיילי צה"ל על המסירות שלהם, המקצועיות והמוטיבציה. אני גאה להיות שר הביטחון של החיילים האלה. לעם ישראל יש על מי לסמוך".

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר בראיון ל"החדשות" כי הסתיימה הערכת המצב האחרונה לקראת האירועים. "אנחנו משלימים את ההיערכות ומכפילים את הכוחות במרחב", סיפר, "בין היתר מדובר גם בשוטרי מג"ב, שוטרי משטרת ישראל ויחידות מיוחדות. אנחנו מגיעים למחר עם הרבה ביטחון, דרוכים ורגועים ומוכנים למשימה. לא נאפשר פגיעה בתשתית וחצייה המונית של הגדר, ונעשה הכל שלתושבי הדרום יהיה חג שמח".