האם סוריה לקראת חלוקה, גם ללא הסכמתה? ההודעה הדרמטית של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי כוחותיו ייצאו מהמדינה, מביאה למצב חדש במדינה, שבה, על פי התכנון, צפויות שלוש מדינות להחזיק בחלקים ממנה, בה יוכלו לממש את אחיזתם במזרח התיכון. טורקיה, שכבשה את אזור עפרין, רוסיה, שנמצאת בכוחות אוויריים וימיים גדולים, וכמובן איראן, מתחילות לתכנן את השלב הבא שלהם, כשגם ישראל עשויה לעלות על הפרק.



רג'יפ טאיפ ארדואן, אשר מארח את הפגישות האלה, הפך לבן בריתו של פוטין ואף צפוי לארח אותו בפתיחת תחנת הכוח הגרעינית החדשה שנבנית במדינה. אך זהו רק סיפור המישנה, כיוון שהיום (שלישי) סיים ארדואן את כיבושה של העיר עפרין, ממנה חש איום מהכיוון הכורדי, ואליה פלש לפני מספר שבועות, כשהוא מביא למותם של למעלה מ-4000 כורדים אשר לחמו בצבא.



הדברים מגיעים לאחר שארדואן מתח ביקורת על ישראל, וכינה אותה "כובשת" בימים האחרונים, לאור המצב עם הפלסטינים. כעת גם האיראנים, שנמצאים ממזרח לדמשק, הצליחו לסיים, ביחד עם כוחותיו של אסד ופוטין, את כיבוש העיר אל ע'וטה, ניקו משם את המורדים בעקבות הסכם בין הצדדים, וכעת מתחילים ליישם את ההשתלטות על האזור.


על פי ההערכות, פוטין והאיראנים ינסו להתמקח על המקומות בהם איראן תוכל לפעול, ללא פגיעה שתיראה בעולם כעלבון לשלטונו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד. נשיא טורקיה, ארדואן, צפוי מצידו לדרוש כי הכורדים לא יקבלו שום אוטונומיה, לא יהיו חלק מהחלוקה העתידית של סוריה, והודיע כי הוא מתכוון להחזיק בעפרין לפחות בתקופה הקרובה, על מנת למנוע דרך של מרד או הפתעה מצד הכורדים.

הפגישה האחרונה בין הצדדים התקיימה בסוצ'י לפני כארבעה חודשים, שם הביעו הצדדים אופטימיות לגבי המשך דרכה של סוריה, וטענו כי ארגוני הטרור היו אלה שהפרו את השלווה במדינה. אסד צפוי לקבל תכתיבים מרוסיה בנושא, ויתחיל ליישם אותם כשיסיים סופית את מלחמת האזרחים במדינה.
 
ברוסיה כבר השלימו עם העניין ששלטונו של אסד יהיה רק למראית עין, אך עדיין ינסו לשמור על המצב העדין במדינה ולא לתת לאיראנים להשתלט לחלוטין על המדינה. יש לציין כי בין הצדדים לא שוררת אהבה גדולה, וכי האינטרס של כל מדינה יבוא לידי ביטוי בשיחות שיחלו היום בטורקיה. בכל מקרה, נראה כי כוונתה של איראן ליצור רצף טריטוריאלי עד לעיראק, לא יהיה מקובל על הצדדים.