התובע המיוחד בפרשת 'רוסיה-גייט', רוברט מולר, פנה לפני כחודש לעורכי הדין של הנשיא, דונלד טראמפ, ואמר להם כי הוא אינו נחשב ליעד מבחינה פלילית של חקירתו, בשלב זה, כך פרסם הלילה (רביעי) ה'וושינגטון פוסט'. אנשי צוותו של מולר יידעו גם את עורכי הדין כי הם ממשיכים להשלים את הדו"ח על פעולותיו של טראמפ כנשיא. על פי הדיווח מולר עדיין שואף להיפגש עם הנשיא על מנת לחקור אותו. 



עוד הובא בדיווח כי העובדה שמולר אינו רואה בטראמפ יעד מבחינה פלילית הובילה להקלה אצל הנשיא, וגרמה לו להביע יותר נכונות להיפגש עם מולר. מנגד גורמים בסביבתו של טראמפ מתייחסים להצהרתו של מולר בחשדנות וסבורים כי הסכמה של טראמפ להיחקר על ידי יכולה להוביל לשינוי במצבו מבחינת החקירה. ביום שישי דווח כי נציגים משני הצדדים נפגשו על מנת לדון באלו נושאים יוכלו החוקרים לשאול שאלות את טראמפ. כזכור, צוותו של מולר חוקר את ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016 ואת הקשרים האפשריים בין רוסיה לקמפיין, שבסופו של דבר הביא את טראמפ לבית הלבן. 



הדיווח מגיע לאחר שביום שלישי ניתן פסק הדין הראשון בפרשה. שופט גזר על עורך הדין ההולנדי אלכס ואן דר זוואן 30 ימי מאסר והורה לו לשלם קנסות בסך 20,000 דולר, לאחר ששיקר לחוקר פדרלי במסגרת החקירה המיוחדת.