התקשורת הלבנונית דנה היום (שלישי) בשאלת הגורמים למותו של בכיר חיזבאללה בילאל חסן עבדו, בפיצוץ שנשמע בשכונת מגוריו בעיר צידון שבדרום לבנון. על פי הדיווחים, הבכיר הובא לבית החולים "לביב" שם נקבע מותו. בסרטונים שהופצו בתקשורת הלבנונית נראו ניידות כיבוי ואמבולנסים מגיעים אל הבית, כאשר עשרות אנשים מגיעים לאזור.
פיצוץ בצידון

בתקשורת הלבנונית דיווחו כי פגז או לבנת חבלה גרמו לפיצוץ העז, שהוביל למות הבכיר וכי פעילי הארגון הטילו מצור על האזור. לדיווחים האלה קדמו טענות לפיהן ממיר חשמלי או פיצוץ בלון גרמו למות הבכיר. עם זאת, עדיין לא ידוע בוודאות מה גרם לפיצוץ.
כוחות הביטחון הלבנוניים הגיעו למקום, וסגרו את האזור בפני סקרנים. על פי הדיווח, חבלני משטרה בדרכם לבית הבכיר, כדי לקבוע את סיבת הפיצוץ.

מקורות בחיזבאללה מסרו לערוץ הטלוויזיה הלבנוני LBC כי עבדו הוא אחד מאנשי הארגון, והוא נהרג "בשל תאונה בביתו בצידון".

בתוך כך, בנאומו לקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו בלבנון ב-6 במאי, מזכ"ל הארגון חסן נסראללה גינה אתמול את "התנקשות ישראל במדען והאקדמאי הפלסטיני פאדי אלבטש". לדבריו, ישראל רודפת אחר מדעני גרעין ואקדמאים. יש גם כמה מוחות לבנוניים שנהרגו בשבועות ובחודשים האחרונים בנסיבות מסתוריות ברחבי העולם.

בחודש ינואר: אחיו של בכיר חמאס נפצע במהלך ניסיון חיסול בצידון

לפני כשלושה חודשים, מוחמד (אבו חמזה) חמדאן, אחיו של בכיר חמאס אוסמה חמדאן, נפגע בהתפוצצות ברכבו באזור מחלאת אל בוסתן שבצידון, אשר בדרום לבנון, כאשר על פי מקורות רפואיים הוא נפגע ברגלו ומצבו יציב. עם זאת, מקור רפואי בעיר מסר כי "נאלצנו לכרות את רגלו של הפעיל". לפי דיווחים ברשתות הלבנוניות, מטען הוצמד לרכבו, ועשן שחור היתמר בעיר לאחר שמכונית ה-ב.מ.וו שלו עלתה באש. כמו כן, צוין כי כלי טיס ישראלים שהו באוויר באותה עת. עם זאת, הבכיר בחמאס בצידון, איימן שנאעה טען כי "פגיעה של מוחמד ברגל הייתה קלה. המכונית התפוצצה לפני הגעתו אליה".

על פי הדיווחים באתרים הלבנונים, כתוצאה מפיצוץ המטען נשרף המנוע של רכבו של חמדאן במלואו, ומספר מכוניות נוספות נפגעו אף הן, כאשר במקביל ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני דיווח כי כטב"ם ישראלי חג מעל לצידון בעת הפיצוץ. מקורות ביטחוניים בלבנון מפנים האצבע מאשימה כלפי ישראל, וטוענים כי היא עומדת מאחורי בניסיון ההתנקשות בבכיר חמאס.

בתקשורת הלבנונית דווח כי "היעד הוא מוחמד עומר חמדאן, פעיל חמאס ומורה לחינוך מיוחד". ברשת "אל-מיאדין" דווח כי בתקופה האחרונה נחשפו כמה חוליות של המוסד, בהן גם בצידון. ראש עיריית צידון, מוחמד א-סעודי, אמר כי הרכב הממולכד התפוצץ במחלת אל-סותבאן בצידון. בשיחה עם רדיו "קול לבנון" אמר כי הרכב הממולכד התפוצץ ברגע שהפעיל פתח את הדלת.