ברקע ירי הטילים האיראני לעבר רמת הגולן ותקיפת חיל האוויר בסוריה, באיראן אומרים הבוקר כי לסוריה יש את הזכות להגן על עצמה כנגד התוקפנות הישראלית. "איראן מגנה בתוקף את התקיפה הישראלית בסוריה", אמר דובר משרד החוץ האיראני ברהאם קאסמי, "שתיקתה של הקהילה הבינלאומית מעודדת את התוקפנות הישראלית".



בתוך כך, העיתון ''א-שרק אל-אווסט'' דיווח הבוקר כי רוסיה הזהירה את איראן לפני התקיפה הנרחבת של חיל האוויר בסוריה. בניגוד לאמירות של משרד החוץ האיראני, הנשיא חסן רוחאני שחרר אתמול מסר מרגיע לאחר העימות. "איראן לא מעוניינת במתיחויות חדשות באזור", אמר הנשיא האיראני בשיחה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שגינתה את מתקפת הרקטות על רמת הגולן. "קוראת לאיראנים למתן את ההסלמה באזור", נאמר בהצהרתה של הקנצלרית.

תקיפת סוללת טילי נ"מ סורית
רוחאני ציין עוד בשיחתו עם מרקל כי תפקידה של איראן בסוריה הוא לתת ייעוץ בלבד ולהילחם בדאעש. "יש להבטיח את האינטרסים של טהרן ויחסיה הכלכליים עם הקהילה הבינלאומית", הוסיף. 

"רוסיה הזהירה את איראן מפני מתקפה"


העיתון הסעודי, "א-שרק אל אווסט", היוצא לאור בלונדון דיווח מפי מקורות אותם כינה "יודעי דבר" כי רוסיה הזהירה את איראן מפני מתקפת הטילים של ישראל בלילה שבין רביעי לחמישי. על פי הדיווח, למרות כוננות דיפלומטית בינלאומית, שעות לפני המתקפה מצד ישראל, לא התקבלה שום תגובה מצד ממשלת איראן או משרד החוץ בטהרן, כאשר בטהרן מילאו פיהם מים.
 
בדיווח נאמר עוד כי סגן שר החוץ הרוסי הגיע שלשום לביקור מפתיע בטהרן וקיים התייעצויות עם סגן שר החוץ האיראני עראקג'י. מקור במועצה לביטחון לאומי בטהרן אמר כי סגן השר נשא עמו מסר ממוסקבה לאחר הפגישה בין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ולפיו נתניהו הביא עמו מסמכים בהם נכתב כי איראן הקימה מפעלים לטילים ומחזקת את הנוכחות של הכוח הארטילרי בסוריה ואף הזהיר את איראן מפני מתקפת טילים קרובה על ישראל, תוך שהוא מציין שישראל תגיב בעוצמה על כל מתקפה. 
 
המקור הבהיר כי היה ויכוח בין המנהיג חסן רוחאני לבין הרמטכ"ל מוחמד באכרי, שנגע לכוונות של משמרות המהפכה לצאת במתקפה ארטילרית, מה שיגרום לדברי רוחאני לפגיעה במאמצי הממשלה אל מול המדינות אירופאיות וסין, לאחר הנסיגה האמריקאית מהסכם הגרעין. רוחאני האשים את משמרות המהפכה בחבלה בכוונה תחילה בהסכם הגרעין, ובמקביל הגיב לו הרמטכ"ל האיראני בשאלה: "מה הביא לנו ההסכם הזה כדי שנשמור עליו?".