מאמר מערכת בעיתון רוסי "נובאיה גאזטה" מותח ביקורת קשה על יכולות הטיל "פנסטיר C-1" הרוסי, אחד מטילי הנ"מ של הצבא, שלפי המאמר לא עבד כמו שצריך עבור צבא סוריה בהתקפה של ישראל בחאלב, חמזה ובסיס חיל האוויר T4. על פי המאמר, הנשק הרוסי לא הצליח להזיק לטילים או לכלי הטיס של ישראל והשתמש במילים חריפות כשטען כי מדובר בהשפלה לרוסיה מצד ישראל למרות שזו לא היתה הכוונה של ההתקפה. המאמר טוען שהנשק הישראלי היה עליון זה של הרוסים. 

כותב המאמר החמיא לישראל על עליונותה ועל הנשק הרוסי הספציפי וכתב: "טיל Spike" ממשפחת טילי נ"ט ישראליים (חלקם הטובים או הטובים ביותר בעולם) עם טווח ארוך במיוחד עד 25 ק"מ עשו את העבודה מבלי שמערכת הנשק הרוסית שסופקה לסורים ידעה להגיב. 
לפי המאמר: ירי הטיל הישראלי בוצע ככל הנראה ממל"טים, והטיל שידר צילומים למפעילים עד שפגע במטרה. "Pantsir-C1" לא ידע עד הסוף כי הוא תחת מתקפה. עכשיו מומחים צבאיים רוסים מאשימים במבוכה אחרים, וטוענים: "הטילים שלנו טובים, אבל המפעילים שלהם הם לא הכוחות הרוסיים אלא הכוחות הערביים. הם לא היו מוכנים, כיבו את המכ"ם או את המערכת כולה. "Pantsir-C1" היא מערכת יוצאת דופן, שאין לה תחליף בידי צוות מנוסה ואמין. אין תחליף ליכולת האנושית להפעיל את המערכות המתוחכמות האלה".