העיתון הגרמני "זידוייטשה צייטונג" הודיע הלילה (שישי) על פיטוריו של הקריקטוריסט, דייטר הניטסץ' בן ה-85, לאחר שהאחרון אייר קריקטורה שבה מוצג ראש הממשלה בנימין נתניהו מכריז "בשנה הבאה בירושלים" על במת האירוויזיון, תוך שהוא מחזיק בטיל שעליו מופיע מגן דוד, כשצעיף מגואל בדם על כתפיו.



בהחלטה זו הביא העיתון לסיומה של העסקתו של המאייר, שעבד בגוף התקשורת במשך כעשור. העורך הראשי של העיתון, וולפגנג קראך, טען כי הסיבה לפיטוריו הייתה "חילוקי דעות שלא ניתן לגשר עליהם", תוך שימוש ב"הדבקת תוויות אנטישמיות".



בתגובה אמר המאייר כי הוא "לא מתחרט על הקריקטורה", וציין כי הוא לא מקבל את הטענות נגדו בגין אנטישמיות. "מובן שאני מצטער אם מישהו נפגע ומבין עד כמה הנושא הרגיש, אך אני לא מרגיש אשמה".



הנציב נגד אנטישמיות בממשלה הפדרלית של גרמניה, פליקס קליין, מתח ביקורת חריפה על האיור. "מדובר באיור בלתי נסבל של התעמולה הנאציונל-סוציאליסטית. נחצה כאן קו אדם", אמר ל"בילד".



בתוך כך, יש לציין גם כי מספר תלונות הוגשו למועצת העיתונות הגרמנית לאחר פרסום הקריקטורה ביום שלישי האחרון. בתגובה, החליטה המועצה לבחון את הנושא.



נתניהו מוקבל באיור המדובר לזוכת האירוויזיון נטע ברזילי, שלאחר זכייתה הכריזה על הבמה בליסבון: "בשנה הבאה בירושלים". נתניהו אף הוא התייחס לנושא, ואמר: "מי שלא רוצה את ירושלים באירוויזיון, יקבל את האירוויזיון בירושלים".