סין מתכננת להסיר את הגבולות הקובעים כמה ילדים רשאית כל משפחה ללדת. מדובר בשינוי היסטורי אשר יביא קץ למדיניות המפרה באופן בוטה את זכויות האדם ומותירה את המעצמה הכלכלית השנייה בגודלה בעולם, ללא כמות מספקת של כוח עבודה. "מועצת המדינה הזמינה מחקר על ההשלכות שיהיו מסיומה של המדיניות בת ארבעת העשורים בערך, והיא מתכוונת לחוקק את השינוי בכל רחבי המדינה", כך אמר מקור שביקש להישאר לא מזוהה. "ההנהגה רוצה לצמצם את קצב ההזדקנות באוכלוסיית המדינה ולהסיר מקור של ביקורת בינלאומית כלפי סין", הוסיף. 



ההחלטה, הצפויה להיכנס לתוקף עד לשנת 2019, תסתום את הגולל על אחד הניסויים החברתיים הגדולים ביותר בהיסטוריה האנושית, אשר השאיר את המדינה המאוכלסת ביותר בעולם עם אוכלוסייה מזדקנת במהירות ו -30 מיליון גברים יותר מאשר נשים. המדיניות המחמירה אילצה דורות של הורים סינים לשלם קנסות, לבצע הפלות או לגדל ילדים בין הצללים.



בעבר היתה בסין מדיניות של ילד אחד למשפחה ומאז 2015 החוק הוא שכל משפחה רשאית שיהיו לה שני ילדים. המעבר למדיניות של שני ילדים היה חלק ממאמץ הדרגתי לשחרר את גבולות הילודה במהלך השנים אך למרות זאת ארה"ב ומדינות מערביות אחרות מתחו ביקורת על האמצעים הכפייתיים הנדרשים כדי לאכוף את גבולות הילודה, הכוללים קנסות, עיקור והפלות כפויות. "שינוי המדיניות לא יגדיל את מספר הילודים בסין", אמר חואנג וונג-ג'נג, חוקר בכיר במרכז סין לגלובליזציה. "מספר הלידות בסין ימשיך לרדת באופן דרמטי, בהתחשב בירידה חדה במספר הנשים הפוריות והירידה בנכונות הנשים לעבור טיפולי פוריות".



זה מאוחר לסין להסיר את גבולות הלידה, אבל זה יותר טוב מאשר לעולם", אמר צ'ן ג'יאן, לשעבר ראש אגף הוועדה הלאומית לתכנון המשפחה. "שיעור הילודה הנמוך ומספר הילודים הנמוך בשנתיים האחרונות, לאחר שסין התירה ב-2015 ילודה של שני ילדים, שלחה מסר חזק למקבלי ההחלטות, לפיו לדור הצעיר יש נכונות חלשה להביא יותר ילדים", אמר צ'ן. "בעיות האוכלוסייה של סין יהיו מכשול מרכזי עבור חזונו של הנשיא שי ג'ינפינג  לבניית מדינה מודרנית עד שנת 2035", סיכם.



למרות מגמת הירידה הנמשכת בשיעורי הילודה, הצרכנים הסינים רכשו מוצרי תינוקות בשווי של כ-19.4 מיליארד דולר בין ספטמבר 2016 לאוגוסט 2017. מדובר בגידול של 11%, כך על פי דו"ח שנתי שפורסם על ידי חברת נילסן אחזקות בחודש נובמבר האחרון. מכאן ניתן להסיק כי אפילו "בייבי בום" קצר טווח יכול להניב רווחים עבור עסקים שמטרתם לספק את צורכי הילדים במדינה המאוכלסת ביותר בעולם.