נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יארח השבוע סעודה בבית הלבן לציון חודש הרמדאן הקדוש לאסלאם, כך דווח היום (ראשון) באתר "פוליטיקו". בכיר בבית הלבן אמר כי הארוחה המפסקת תתקיים ביום רביעי, אך סירב למסור את רשימת המוזמנים אליה. זו הפעם הראשונה שהרמדאן יצוין באירוע בממשל טראמפ. הבית הלבן ספג ביקורת בשנה שעברה על כך שלא ערך סעודת רמדאן, בשונה מממשליהם של הנשיאים ברק אובמה, ג'ורג' וו. בוש וביל קלינטון. 

במהלך חודש הרמדאן המוסלמים צמים בכל יום מזריחה עד שקיעה לציון קבלת הקוראן. בסיום הצום מתקיימת סעודה מפסקת בשם איפטאר. בהצהרה לרגל פתיחת הרמדאן, הנשיא האמריקאי אמר: "הרמדאן מזכיר לנו את העושר שהמוסלמים מוסיפים לאריג הדתי של החיים האמריקאיים". כמועמד לנשיאות, טראמפ קרא לאחר הטבח בסן ברנרדינו ב-2016 לאיסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית. כנשיא, הוא הגביל כניסת מוסלמים משש מדינות מוסלמיות, בהן איראן וסוריה.



בניגוד לקודמו בתפקיד, הנשיא לשעבר אובמה, טראמפ אמר כי ארגונים כמו דאעש ואל קעידה הם ארגוני "טרור אסלאמי קיצוני". בנובמבר 2017, טראמפ שיתף סרטונים אלימים שהראו, בין השאר, את לוחמי "המדינה האסלאמית" הורסים פסל נוצרי בסוריה, ואת תומכי האחים המוסלמים משליכים נער מגג בניין במצרים.