במהלך הרגעים הראשונים של הפגישה ההיסטורית ביניהם, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביקשו להפגין תחושה של פיקוד, אך חששו מעט. מומחים לשפת גוף ברחבי העולם הסבירו כי "במהלך 13 השניות הראשונות של הפגישה ביניהם, שבסופה הם חתמו על מסמך הבנות משותף, טראמפ היה הראשון להושיט יד לאון. מדובר בחלק מהדומיננטיות המאפיינת את לחיצות הידיים החזקות של נשיא ארצות הברית, שאף טפח על כתפו של המנהיג הצפון קוריאני ו'משך' אותו לכיוונו". הם ציינו כי "כתגובה, און משך את ידו של טראמפ אליו ובמהלך לחיצת היד שנמשכה מספר שניות, השנייה ניסו למשוך אחד את השני לכיוונם". "מדובר בלחיצת יד עולה ויורדת, שבמהלכה שני הצדדים ניסו למשוך את השני לכיוונם", הסביר מומחה שפת הגוף האוסטרלי אלן פייס לסוכנות הידיעות רויטרס, "כל אחד ניסה למנוע מהשני להפוך צד הדומיננטי בפגישה". בתום לחיצת היד, השניים צעדו לכיוון הספרייה בה קיימו את פגישתם הראשונה. טראמפ ניסה להפיג מעט את המתח הרב ששרר במקום והניח לאון להוביל. קרן לאונג מנכ"לית הוועידה סיפרה כי "הנשיא האמריקאי לא הפגין את העוינות שאפיינה את נוכחותו בפסגת ה-G7".
טקס החתימה על ההסכם בפסגה בסינגפור - צילום: רויטרס


לחיצת היד ההיסטורית. צילום: רויטרס
היא הסבירה: "קשה לפספס את העובדה ששני המנהיגים הם זכרי אלפא המחפשים דומיננטיות - בכל אחת מלחיצות הידיים שתועדו, ניתן לראות את עוצמתן החזקה". עם זאת, לדבריה, השניים התקשו להסתיר את העצבנות והמתח שחשו בעת הישיבה על הכיסאות. "טראמפ הציג חיוך מלוכס ונע בעצבנות בכיסאו, בעוד שאון נשען לאחור ונראה כשהוא בוהה ברצפה".

לאונג הסבירה כי "טראמפ הימר על יכולתו לרסן את קוריאה הצפונית, כמו שהורה עושה לילדו השובב. זאת בניגוד למנהיג השני שהיה לו פחות מה להפסיד, שכן הוא כבר השיג הישג מרשים - עצם הפגישה עם טראמפ". היא סיכמה: "מנהיג קוריאה הצפונית נראה קצת כמו ילד בפארק שעשועים - לא מאיים, נרגש ומעט עצבני ולחוץ".