אחרי הניצחון של נשיא סוריה בשאר אל אסד במלחמת האזרחים שהשתוללה במדינתו שבע שנים, החל הנשיא לסגור חשבונות עם מתנגדיו. בראיון שהעניק היום (ראשון) אסד לרשת NTV הרוסית, תקף הנשיא הסורי את ארצות הברית, שעמדה לצד המורדים בשלטונו בחלק מהמלחמה, והגדיר אותה כצבועה. "מאז התחלנו משא ומתן עם ארצות הברית ב-1974 - לא השגנו דבר באף נושא. כנראה שאין שינויים בטווח הנראה לעין", אמר.



אסד הוסיף עוד, כי "הבעיה עם נשיאים אמריקנים שהינם בני ערובה אצל קבוצות לחץ, של כלי תקשורת מרכזיים, חברות גדולות, מוסדות פיננסיים וחברות הנפט, הנשק ועוד". בהמשך הראיון תקף אסד את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואמר כי האמריקאים "משמיעים לך את מה שאתה רוצה לשמוע, ועושים את ההפך. טראמפ הוא דוגמה צועקת לכך", וסיים את דבריו כי "אנחנו לא נשמח לדבר עם האמריקנים בגלל שהם אמריקנים. אנחנו נכונים לדיאלוג שיניב פירות עם כל צד. אני לא סבור שהמדיניות האמריקנית תהיה שונה בעתיד הקרוב".

כזכור, מלחמת האזרחים פרצה בסוריה בשנת 2011, כחלק מהאביב הערבי, לאחר שהפגנות רחבות פרצו ברחבי המדינה בקריאה לדמוקרטיזציה. לאחר מספר שבועות של ניסיון דיכוי ההפגנות מצד המשטר החלו חלקים מצבא סוריה למרוד בשלטון המרכזי בדמשק, ואף ליהנות מתמיכה מערבית. בשלב זה, רבים ניבאו כי ימיו של אסד בשלטון ספורים, אך תמיכה רוסית מאסיבית, שבהמשך הצטרפה אלה גם איראן, יחד עם מעבר לוחמים פרו מערביים רבים לארגוני ג'יהאד ועזיבת ארה"ב את המורדים הביאו למהפך במסלול המלחמה, כאשר מאז 2014 החלה סוריה, בשיתוף עם בעלות בריתה רוסיה ואיראן לכבוש חזרה שטחים במדינה מידי המורדים.

בשלב זה של הלחימה, מרבית השטח הסורי נמצא תחת שליטת דמשק, למעט איזורים בודדים סמוך לגבול הגולן שעדיין בשליטת המורדים, ושטחים בצפון המדינה בשליטת הכורדים, המורדים וטורקיה. מטוסי קרב רוסיים תקפו עיר שבשליטת המורדים בדרום מערב סוריה, כך נמסר הלילה ממקורות באופוזיציה. מדובר בתקיפה הראשונה של מוסקבה מאז שהחלה מתקפה של צבא סוריה לכבוש שטח אסטרטגי הגובל ברמת הגולן ובירדן. לפי שני ארגוני מעקב, לפחות 20 תקיפות בוצעו בעיר בוסרה אל חריר, צפונית מערבית לעיר דרעא.