המחאה העממית שמתרחשת בימים האחרונים בדרום עיראק חוצה עדות: גם השיעים וגם הסונים הצטרפו להפגנות שהחלו לא רק על רקע העוני והרעב של ערי דרום המדינה, אלא גם בשל ניתוקן מחשמל וממים בעוד שהחום בחוץ מטפס מעל 50 מעלות. "יש כאן אנשים רעבים", מחה אזרח מהעיר בצרה בסרטון שהפך לוויראלי ברשתות החברתיות, תחת הכותרת "אינתיפאדת בצרה".
"מדובר בממשלה שיעית. שאיש לא יגיד שזו ממשלה סונית או נוצרית. בנג'אף בונים מסגדים ענקיים, והעיראקים רעבים". אזרח עיראקי שיעי אחר התגעגע לימי שלטונו של הנשיא הסוני סדאם חוסיין. "לא יכול להיות שאזרחים במדינה עשירה בנפט יהיו עניים", אמר האיש מהעיר כרבלא.

בלילה שבין שישי לשבת נהרגו שני מפגינים ועשרות נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון. חלק מהמפגינים הציתו מטות של מפלגות, בתים של בכירים, משרדים של חברות נפט, נמלים ומעברי גבול; אחרים אף סגרו את הכביש הבינלאומי עם איראן וכווית. "אין תיאום בין המפגינים בערים השונות", הדגישו הפעילים. "כל צעדה או הפגנה בחרה לעצמה את המטרות". הדאגה בקרב קובעי המדיניות בעיראק הגיעה לשיאה כאשר נשמעו קריאות להפגנת ענק בבירה בגדד, מה שעלול להביא לכאוס של ממש ברחבי עיראק. 
בניסיון להרגיע את הרוחות הודיעה ממשלת עיראק על השקעה בסך 3 מיליארד דולר במחוז בצרה, השלישי בגודלו במדינה, הגובל בכווית בדרום ובאיראן בצפון־מזרח. ראש ממשלת עיראק, חיידר אל־עבאדי, הגיע ישירות למחוז מבריסל בניסיון לשכך את גל המחאות, והודיע על הקצבת 10,000 מקומות עבודה לתושבי האזור.
כמו כן, מינה צוות של שרים, בראשות שר הנפט, כדי לפעול לפתרון בעיות המחוז, כולל אספקת שירותי חשמל, מים, בריאות, ביטחון האזרח ושירותים כלליים. "הפרויקטים יסתיימו בתקופה שבין שבוע לשנתיים", הדגישה ממשלת בגדד בהודעתה. גם נשיא עיראק, פואד מעסום, הצטרף לקריאות לתושבי המחוז להירגע, ודרש מממשלת המחוז לפעול למציאת מקומות עבודה בצורה מיידית ולהיענות לדרישות הלגיטימיות של המפגינים.
האצבע המאשימה של המפגינים מופנית, בין היתר, כלפי איראן ומשטר האייתוללות, משום שחלק מהחשמל ומהמים מועברים לערי הדרום על ידי איראן, ולטענתם היא הפסיקה את הסיוע כדי ללחוץ על המשטר בעיראק. במשטר העיראקי מצדו טוענים כי האיראנים הם שעומדים מאחורי המחאות במטרה לחזק את השיעים במדינה. 
בינתיים, בגבול עיראק־כווית ישנה היערכות מיוחדת לנוכח גל ההפגנות, שכלל גם פגיעה במעבר הגבול המשותף בין המדינות. אף שצבא כווית שלח לגבול כוחות מתוגברים, ראשי המדינה הבהירו כי "האירועים המתרחשים בסמוך לגבול הצפוני הם עניין פנימי של מדינה שכנה, ומה שנעשה על ידי הצבא וכוחות הביטחון הוא רק למקרי חירום". אולם ביקורו של רמטכ"ל צבא כווית, גנרל מוחמד אל־חאדר, בגבול המשותף, והסיור שערך במקום עם ראשי הצבא, מצביעים על חשש גם במדינה זו מהאפשרות שהעניינים בעיראק יצאו משליטה.
"אחינו במפרץ, ובמיוחד בכווית, מה שמתרחש בעיראק אינו פוגע בכם", צייץ מצדו הפעיל העיראקי אחמד אל־ג'בורי. "לכן לא צריכים לעשות דרמה מיותרת ולהזכיר נשכחות (כיבוש כווית – י"ע) על רקע המחאות שלנו. אנחנו רוצים רק שתתפללו עבורנו".

סקירת עיתונות // הפסקת האש בעזה
אותה משוואה
העיתונים הפלסטיניים סיקרו בעמודיהם הראשיים את אירועי רצועת עזה, כאשר תמונתם המשותפת של שני הנערים, אמיר נימרה (15) ולואי כחיל (16), שלטענת חמאס נהרגו בתקיפת חיל האוויר, התנוססה בעמודים הראשיים. "שני ילדים נפלו בהפגזה אווירית על עזה, וצעיר מת מפצעיו לאחר שנפגע ממזרח לחאן יונס", הייתה הכותרת הראשית של "אל־חיאת אל־ג'דידה", הביטאון של הרשות הפלסטינית. "הממשלה דרשה מהקהילה הבינלאומית להתערב כדי להפסיק את תוקפנות הכיבוש". 
כתב העיתון, האני אבו ריזק, כתב כי שני הנערים החברים לקחו מהוריהם עשרה שקלים לרכישת שווארמה, הגיעו לפארק ועלו על המבנה "אל־כתיבה", ממערב לעזה כדי לצפות בהפגזות של חיל האוויר. "הם רצו לתפוס עמדה טובה לתצפית, אך נהרגו אחד ליד השני מטיל ששוגר על ידי מטוס ישראלי, ולא הספיקו לאכול את הארוחה המשותפת", תיאר הכתב. מאמר המערכת של העיתון עסק במחנה הפליטים אל־ירמוכ בסוריה, שגורם ל"כאבי לב".
בעיתון "אל־איאם" נכתב כי השניים היו "שני חברים בנפש שנפלו כשהידים יחד". הכותרת הראשית דיווחה על "נפילת שני ילדים ופציעת 20 נוספים בהפגזות אוויריות של ישראל", כאשר היא מלווה בתמונה של נער שנושא את מה שנשאר מנדנדה בפארק המשחקים שליד מבנה "אל־כתיבה". בכותרת נוספת נטען כי גם חמאס וגם הג'יהאד האסלאמי אינם מעוניינים בהסלמה. דובר צה"ל מצוטט עם כותרת נוספת: "ישראל: המתקפה הגדולה ביותר על רצועת עזה באור יום מאז צוק איתן".
הכותרת הראשית של "אל־קודס" המזרח־ירושלמי דיווחה על "צעיר ושני ילדים שנפלו במתקפות ישראליות על עזה; נתניהו מאיים וקורא לישיבת חירום של הקבינט היום". הכותרת לוותה בתמונה של פיצוץ באחת משכונות העיר עזה.
גם העיתון "פלסטין", היוצא לאור ברצועת עזה, דיווח על מות שני הנערים, כמו גם על מותו מפצעיו של מפגין בצעדת השיבה בשישי האחרון. בכותרת על מות של נכתב: "תגובת ההתנגדות מנעה אפשרות למשוואה חדשה". הכוונה היא למשוואה שהציב חמאס: "מתקפה נגד מתקפה".