הלחץ הישראלי נשא פירות? סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דיווחה היום (שבת) כי דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, אמר כי איראן עשויה להקטין את נוכחות כוחותיה בסוריה ואף לצאת ממנה לחלוטין. זאת, לאחר שהמצב במדינה יחזור לקדמותו והמאבק בטרור יניב תוצאות משמעותיות. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה ישראל ורוסיה מנהלות שיחות באשר להתערבותה של המדינה השיעית בנעשה בסוריה.

"ברגע שנראה שסוריה קרובה ליציבות מסוימת, והמאבק בטרור קרוב לקיצו והושגו בו תוצאות משמעותיות, נוכל לצמצם את נוכחות היועצים שלנו בסוריה ואפילו לסגת מהמדינה", אמר קאסמי בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית PANA, וצוטט באתר האינטרנט של משרד החוץ האיראני.
עם זאת, קאסמי הוסיף כי "טהרן תשמור על נוכחותה בסוריה כל עוד דמשק רוצה בכך", וציין כי "המאבק בטרור" הוא אחד ממשימות הכוחות האיראניים בסוריה, מלבד מתן תמיכה לממשלת המדינה השסועה.

איראן כבר טענה בעבר כי נוכחותה בסוריה הכרחית נוכח בקשת העזרה מצדו של אסד, וסירבה להסיג את כוחותיה מהמדינה על אף דרישותיה של ארה"ב. ישראל ביטאה שוב ושוב את הסתייגותה מאפשרות של נוכחות איראנית בסוריה, ומספר רב של תקיפות נגד כוחות איראניים במדינה יוחסו לישראל. באחת מן התקיפות האלו, לפני שבוע וחצי לערך, נהרגו שמונה חיילים מצבא אסד ועוד 11 נוספים מהמיליציות השיעיות הפועלות בגיבוי איראני.