בעוד שהאמריקאים עסוקים בשאלה - האם הרוסים התערבו בבחירות לנשיאות בשנת 2016, שבלונדון מתעסקים בימים אלו בדרמה הסובבת סביב אדם אחר. מדובר בג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, אשר ליווה את את ימי כהונתו של הנשיא היוצא, ברק אובמה והעסיק את שרותי המודיעין בעולם. אסאנג' בן ה-47, הצוות המשפטי המלווה אותו, חבריו ובת הזוג שלו - השחקנית פמלה אנדרסון, קיבלו בימים אלו סירוב ממשלת שבדיה, להעניק לו אזרחות, לאחר שבוטלו כל האישומים נגדו, בגין חשדות למעשי אינוס והטרדה מינית.

נראה, כי שש השנים בהן הוא שוהה במתחם שגרירות אקוודור בלונדון ונהנה מהסיוע של ממשלתם, הגיעו אל קיצם עם חילופי השלטון. נשיא אקוודור החדש, לנין מורנו הגיע אישית לממלכה המאוחדת, ודרש כי אסאנג' יעזוב את המתחם הדיפלומטי, כבר בשבועות הקרובים. הנשיא מורנו הדגיש, כי בניגוד לקודמו, הוא אינו לא היה שבע רצון מפעילותו של אסאנג' ואתרו ויקיליקס. התנאי היחידי שמציב הנשיא, הינו כי בטחונו של מייסד האתר יישמר, וכי לא יקבל עונש כבד או חמור או יוסגר בתנאים תת אנושיים. צוות ההגנה של אסאנג' הביע צער עמוק על כך שבמהלך ביקורו של נשיא אקוודור בלונדון לא נעשתה כל פנייה אליהם, וכי כל המשא ומתן מתנהל למעשה מול רשויות בריטניה.
במהלך סוף השבוע התקיימה עצרת בשגרירות אקוודור בלונדון, במהלכה רבים התפללו למען שלומו ובטחונו של אסאנג'. עורכת דינו אמרה לעיתונות המקומית, כי היא מאוד מודאגת מכך שמצבו הרפואי התדרדר בארבעת החודשים האחרונים, שכן מזה כשש שנים הוא אינו יכול לעזוב את המתחם. יציאתו הצפויה של אסאנג מהמתחם, ללא הסדר חסינות, מעוררת סימני תהייה וחרדה - כיצד יגיבו לכך בארצות הברית, האם יבקשו את הסגרתו, באילו סעיפים יואשם ומהם העונשים הצפויים לו. 

כזכור, הפעיל אשר עבד עם אסאנג', נידון ל-35 שנות מאסר עקב הדלפות מידע, ופגיעה בביטחון הלאומי האמריקאי. במהלך מאסרו, הוא שינה את מינה והשתחרר כעבור כשמונה שנים, בתור אישה בשם צ'לסי מאנינג. אובמה קיצר את עונשה ופרקליטתה ציינה כי הם חשים אכזבה עמוקה על חוסר הנכונות של ממשלת אוסטרליה, לסייע לאסאנג',יליד אוסטרליה ועדיין מחזיק בדרכון של המדינה.