מפקד משטרה לשעבר בוונצואלה ופעיל אנטי-ממשלתי טוען כי הוא סייע בניסיון ההתנקשות שנעשה באמצעות שיגור מל"טים ממלוכדים במהלך מסדר צבאי בקראקס ביום שבת האחרון, בו השתתף הנשיא ניקולס מדורו. בראיון לרויטרס, סלבטורה לוצ'סה, פעיל פוליטי שנכלא בעבר על ארגון הפגנות קודמות, סיפר כי הוא נטל חלק במתקפה יחד עם פעילים נוספים המוכרים בוונצואלה כארגון ה"התנגדות". הוא סירב לתאר את תפקידו המדויק במבצע.הארגון עליו מדבר לוצ'סה, היה אחראי להפגנות נגד המשטר בבירה בשנים האחרונות. בין חבריו ישנם פעילים פוליטיים, סטודנטים ואנשי צבא ומשטרה לשעבר. "הייתה לנו מטרה ובאותו רגע לא הצלחנו לממש אותה 100 אחוז", אמר לוצ'סה בראיון בשנערך בבוגוטה, בירת קולומביה, שם הוא נפגש עם פעילי אופוזיציה נוספים. "המאבק המזוין יימשך", הוסיף.
ניסיון התנקשות בוונצואלה

כזכור, מדורו האשים כי פעילי ימין קיצוני, בסיוע קולומביה וגורמים בארה"ב, ניסו להתנקש בחייו אחרי שרחפנים ממולכדים התפוצצו בקרבתו ופצעו שבעה חיילים בעת שנאם במצעד צבאי ביום שבת בערב. אולם בניגוד לדבריו, כבאים שהיו בזירה טענו כי מדובר בפיצוץ של בלוני גז, והמשטר מיהר להחרים צילומים של האירוע.
 מדורו השתתף במצעד צבאי במרכז קראקס לציון 81 שנה להקמת המשמר הלאומי, בהשתתפות בכירי המשטר ועוד מאות חיילים ואלפי צופים. בשידור הישיר בטלוויזיה נראה מדורו נואם, וכאשר לפתע נשמע פיצוץ הנשיא ורעייתו, סיליה פלורז, וקצינים נוספים שעמדו על הבמה הסתכלו מעלה ומאבטחיו של מדורו מיהרו לסוכך עליו. גם מאות החיילים נראו נמלטים מהשדרה המרכזית בבהלה.
 

שעות אחדות לאחר מכן התייצב מדורו בשידור ישיר וטען כי מדובר בניסיון להתנקש בחייו באמצעות שני רחפנים ממולכדים שהתפוצצו בזה אחר זה, וכי שבעה מחיילי המשמר הלאומי נפצעו. "הרחפן רדף אחרי, אבל היה מגן של אהבה שתמיד שומר עלינו. אני בטוח שאני אחיה עוד שנים רבות", הצהיר. "אני בסדר, אני חי, ואחרי ההתקפה הזו אני נחוש אף יותר ללכת בנתיב המהפכה".
 
הנשיא מיהר לקבוע כי מדובר במזימה של הימין הקיצוני והוסיף כי נשיא קולומביה חואן מנואל סנטוס, שמחר יסיים את כהונתו, ובדלנים שמתגוררים בפלורידה, סייעו לניסיון ההתנקשות. "הכל מצביע על הימין הקיצוני בוונצואלה, יחד עם הימין הקיצוני בקולומביה בראשות חואן מנואל סנטוס", טען.
"החקירה הראשונית מצביעה על כך שרבים מהאחראים להתקפה, המממנים והמבצעים, חיים בפלורידה", הוסיף, "אני מקווה שממשל טראמפ מוכן להילחם בקבוצות טרור שמבצעות התקפות במדינות שלוות ביבשת שלנו, במקרה הזה ונצואלה".
 גורמים רשמיים בקולומביה הכחישו את הטענות ואמרו כי הן משוללות כל יסוד: "סנטוס היה עסוק בהטבלה של הנכדה שלו, ולא בהפלתן של ממשלות זרות", מסרו הגורמים. במחלקת המדינה האמריקאית ציינו כי הם עוקבים אחרי הדיווחים מוונצואלה. ארגון בלתי מוכר בשם "חיילי הטי־שירטס" טען כי אנשיו הם שאחראים להתקפה וכי הרחפנים הופלו על ידי הצבא. "הראינו שהממשלה פגיעה", הצהירו. "היום לא הצלחנו, אבל זה רק עניין של זמן". עם זאת, להודעת הארגון לא צורפו הוכחות כלשהן, וגם בצילומי הטלוויזיה אין זכר לרחפנים.
 עדי ראייה ועיתונאים סיפרו כי אנשי ביטחון מיהרו להחרים צילומים של התקרית והוסיפו כי כמה אנשי תקשורת אף נעצרו. "התחלתי לצלם בטלפון שלי מה שקרה סביבי, אנשים רצו ואיש המשמר הלאומי ניגש אלי, לקח את הטלפון ומחק את הווידיאו", שחזר אחד הנוכחים. סוכנות אי.פי ציטטה אנשי כיבוי שטענו שלא היו כלל רחפנים וכי מדובר בפיצוץ גז, וגם ברשתות החברתיות עלו ספקות לגבי הגרסה של הרשויות. "החקירה הרשמית של ניסיון ההתנקשות לכאורה נגד מדורו מתנהלת בסגנון הרגיל: מתחילה במסקנה ואז גוזרת לאחור", צייץ פיל גנסון מקבוצת הייעוץ האסטרטגי קרייסיס גרופ.
 
מדורו, ששולט בוונצואלה מאז ירש את הוגו צ'אבס בשנת 2013, נבחר במאי האחרון לכהונה חדשה בבחירות שנויות במחלוקת. המדינה הדרום אמריקאית נמצאת במצב כלכלי אנוש, האינפלציה עלולה להגיע למיליון אחוז עד סוף השנה ומרבית המוצרים הבסיסיים, כולל מזון ותרופות, חסרים בשוק.