כתב אישום הוגש כנגד שני אזרחים איראנים תושבי ארה"ב המואשמים בריגול לטובת מדינתם, כולל ביצוע מעקב אחרי מוסדות יהודיים ואיסוף מידע על ארגון האופוזיציה המיליטנאטי מוג'אהדין ח'לק. המואשמים הם אחמדזה מוחמדי-דוסטדאר, בן 38, המחזיק באזרחות איראנית ואמריקאית, ומאג'יד גורבאני, בן 59, אזרח איראני תושב קליפורניה. הם נעצרו כבר ב-9 לאוגוסט.



בכתב האישום נטען כי דוסטדאר נסע מאיראן לארה"ב ביולי 2017 על מנת לאסוף מידע מודיעיני על גורמים הנחשבים לאויביה של הממשלה האיראנית, כולל מוסדות ובעלי אינטרסים ישראליים ויהודיים ואנשים המזוהים עם ארגון מוג'אהדין ח'לק. משרד המשפטים האמריקאי אמר כי דוסטדאר ערך בין היתר מעקב ביולי 2017 על אחד מבתי החב"ד בשיקגו, וצילם את סידורי האבטחה שלו. 

מנגד, גורבאני השתתף בעצרת מחאה נגד הממשלה האיראנית, שערך הארגון מוג'אהדין ח'לק בניו יורק ב-20 לספטמבר 2017, וצילם את המשתתפים. מאוחר יותר, העביר את התמונות לדוסטדאאר, וקיבל עבורם 2,000 דולר. 

התצלומים, שעל גבי רבים מהם כתובים פרטים בכתב יד על המצולמים בהם, נמצאו במזוודתו של גורבאני בנמל תעופה בארה"ב כאשר חזר לאיראן בדצמבר 2017. גורבאני גם השתתף בעצרת המזוהה עם הארגון למען זכויות אדם באיראן, שנערכה בחודש מאי בוושינגטון. גם בעצרת זו הוא צילם את המשתתפים והדוברים, ומאוחר יותר שוחח עם דוסטדאר כדי לדון בשיטות העברת החומר למשטר האיראני.
איראן רואה במוג'אהדין ח'לק ארגון טרור המבקש להפיל את השלטון בטהראן. הקבוצה הייתה רשומה כארגון טרור גם על ידי מחלקת המדינה של ארה"ב עד לשנת 2012.