מזכיר ההגנה אמריקאי, ג'יימס מאטיס, התייחס הערב (שלישי) למספר נושאים מרכזיים במזרח התיכון. במסגרת זו, טען, בין היתר, כי "איראן הוזהרה כי היא תישא באחריות לכל התנהגות בלתי נאותה באזור". מלבד זאת, הוא ציין כי מדינתו דנה בעת האחרונה עם רוסיה בנושא הנשק הכימי בסוריה, זאת לאחר דיווחים לפיהן סוריה מעבירה נשק מסוג זה לשטח של המורדים שהממשלה מבקשת לכבוש מחדש.



"ראיתם כיצד הממשל שלנו פעל פעמיים בעקבות השימוש בנשק כימי", אמר מאטיס לכתבים, והוסיף: "אני מבטיח לכם שמחלקת המדינה כבר נמצאת בשיחות פעילות, שהאחרונות שבהן היו עם רוסיה, במטרה לגייס את הרוסים למאמץ למנוע שימוש בנשק כימי. התקשורת איתם נמשכת".



בתוך כך, הוא התייחס גם לרכישת מערכת ההגנה נגד טילים הרוסית על ידי טורקיה, וטען כי מדובר במהלך ש"מדאיג את ארה"ב". יש לציין כי ארצות הברית כבר הזהירה את טורקיה כי היא תהיה כפופה לסנקציות, וציינה כי רכישת מטוסי הקרב מתוצרת "לוקהיד מרטין" עלולה להיפגע אם אנקרה לא תבטל את התוכניות שלה לרכוש את מערכת ההגנה מפני טילים.



בנושא המצב בחצי האי הצפון קוריאני, אמר הבכיר האמריקאי כי וושינגטון לא מתכוונת להשעות תרגילים צבאיים נוספים עם קוריאה הדרומית, זאת לאחר ההחלטה להשעות תמרון צבאי משותף גדול לאחרונה במהלך השיחות עם קוריאה הצפונית.