ארונו של הסנטור ג'ון מקיין הוצב הערב (שישי) בגבעת הקפיטול, בנוכחות בכירים רבים, בהם סגן הנשיא מייק פנס. הטקס מתקיים ברוטונדה של הקפיטול והוא האדם ה-31 הזוכה לכבוד הזה - עצם קיום הטקס במקום. רגעים ספורים לפני שהחיילים האמריקאים הנושאים את ארונו של הסנטור נכנסו למקום, החל לרדת גשם זלעפות. בין המלווים את הארון, במעלה מדרגות גבעת הקפיטול, היו סנטורים רבים, חברי קונגרס, וכן סינדי אלמנתו של מקיין, ילדיו ואמו בת ה-106. 
סגן הנשיא ספד למקיין והגדיר אותו "פטריוט אמריקאי" ש"שירת מטרה גדולה יותר מאשר הוא עצמו". עוד אמר: "תנו לי לומר לכל אלה שהגיעו להוקיר לו כבוד אחרון, וכן למשפחתו האהובה, שתמיד נזכור בי ג'ון מקיין שירת את ארצו בכבוד. בכל דור ודור יש כאלה החושבים על טובת המדינה לפני זו שלהם, כאלו שמשרתים את המדינה, והוא היה אדם כזה".
מנהיג הרוב בבית הנבחרים שיבח את הסנטור המנוח. "אנחנו מציינים שישה עשורים של מסירות לרעיון האמריקאית ולחופש האנושי. דורות של אמריקאים ימשיכו להתפעל מהאיש ששוכב לפנינו". יושב ראש בית הנבחרים פול ראיין כינה את מקיין "אחת הנשמות האמיצות ביותר. איך שלא תבחרו לעבוד - העיקר שתעבדו כמו האיש הזה".

ראיין הוסיף: "יש לנו את ההזדמנות לעשות עבור האיש הזה מה שהוא עשה בשבילנו - לעמוד ולאמץ את הסיבה שלו להמשיך ולחיות. אף אחד מאיתנו לא יכול לפדות את החוב הזה, אבל אפשר לנסות. כי שווה להילחם על זה". עוד נכחו בטקס כמה בכירים ממשלו של טראמפ, בהם שר המשפטים ג'ף סשנס, ראש הסגל ג'ון קלי והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון.

כזכור, מקיין הלך לעולמו בסוף השבוע שעבר, כיממה לאחר שהודיע כי הוא בוחר להפסיק לקבל את הטיפולים הכימותרפיים לגידול בראש שממנו סבל. היריבות וחילוקי הדעות בין הנשיא המכהן לבין הסנטור המנוח ידועות, כאשר מקיין אף אמר כי הוא מבקש שטראמפ לא יבוא להלווייתו וכי הוא מעוניין שאובמה ובוש יספידו אותו. 
במהלך שירותו בסנאט נחשב מקיין לנץ ביטחוני וגורם מתון כלכלית, ששיתף פעולה רבות עם עמיתיו מהמפלגה הדמוקרטית. בין השאר עסק מקיין יחד עם ג'ון קרי, ששירת גם הוא במלחמת ויאטנאם והיה סנטור מטעם המפלגה הדמוקרטית בנרמול היחסים בין ארצות הברית לווייטנאם בשנת 1994, תמך במלחמת המפרץ השנייה, התנגד באופן נחרץ להתחמשות גרעינית של איראן והיה ידיד נאמן לישראל. לעומת זאת, בשל חוויותיו בשבי, מקיין היה מהמתנגדים העיקריים לעינויים ופעל רבות להפסקתם בארצות הברית.