קבוצת המורדים פיילאק א-שאם היא הראשונה שהחלה לסגת מאידליב, זאת בעקבות ההסכם בין טורקיה לרוסיה להקים אזור מפורז בחבל על מנת למנוע מתקפה של צבאות סוריה ורוסיה, כך מדווח הבוקר (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. מנכ"ל הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבדולרחמן, אמר לרויטרס כי "הקבוצה נסוגה ביחידות קטנות מאזור חלב עם כוחותיה והנשק הכבד שלה". 



ההסכם בין שתי המדינות הושג לפני כשבועיים, כאשר הנשיאים ולדימיר פוטין ורג'פ טאיפ ארדואן הודיעו כי הושג הסכם להקמת אזור מפורז בין כוחות המשטר לבין ארגוני המורדים בחבל אידליב שבסוריה. נשיא רוסיה אמר כי נשק כבד יוסג מהחבל בצפון מערב סוריה, וכי קבוצות מורדים "קיצוניות", בהן ג'בהת אל-נוסרה, ייסוגו מהאזור המפורז. פוטין הוסיף כי האזור יפוטרל על ידי כוחות צבא רוסיים וטורקיים, על מנת לוודא שהוא יכובד.

הנשיא הרוסי אמר כי המשטר הסורי תומך בהסכם החדש, וכי אזור החיץ באידליב ייכנס לתוקף עד ה-15 באוקטובר, והוא יהיה ברוחב של 15 עד 20 ק"מ. נשיא טורקיה ארדואן אישר את הדברים ואמר כי הסיורים בחבל יתבצעו בצורה מתואמת בין אנקרה למוסקבה. 



הנשיא הטורקי הוסיף כי האיום על אנקרה נובע מהכוחות הכורדים בסוריה ולא מהמורדים באידליב. שר ההגנה הרוסי, סרגיי שוייגו, אמר כי "לא יהיה מבצע צבאי באידליב" מטעם כוחות המשטר הסורי ובעלי בריתו, כך דווח בסוכנות הידיעות אינטרפאקס.