ארצות הברית וקנדה הגיעו להסכמה הלילה (שני) על עדכון הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA) לאחר משא ומתן מרתוני בין נציגי שני הצדדים. הבית הלבן הודיע כי קנדה, מקסיקו וארצות הברית ישמרו את ההסכם התלת-צדדי. 

בהצהרה משותפת, נציג הסחר האמריקאי רוברט לייטייזר ושרת החוץ הקנדית כריסטיה פרילנד אמרו כי ההסכם החדש ייתן "לעובדים, לחקלאים ולעסקים שלנו הסכם סחר בסטנדרט גבוה שיביא לשווקים חופשיים יותר, סחר הוגן יותר וצמיחה כלכלית באזורנו". 

"הוא יחזק את מעמד הביניים, וייצור מקומות עבודה טובים עם משכורות גבוהות והזדמנויות חדשות למיליארד וחצי בני אדם שמכנים את צפון אמריקה ביתם", מסרו השניים. גורם בכיר מסר כי ההסכם החדש יכונה "הסכם ארצות הברית, מקסיקו וקנדה", או USMCA.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי ההסכם "נהדר" עבור שלוש המדינות ואמר כי הוא פותר הרבה מהטעויות והליקויים בהסכם NAFTA. "הוא יאחד את שלוש המדינות שלנו בתחרות עם שאר העולם", צייץ טראמפ. הנשיא האמריקאי הבטיח במערכת הבחירות ב-2016 לנהל משא ומתן מחדש על ההסכם, אותו רואים אמריקאים רבים כגורם למיקור חוץ של מקומות עבודה מארצם.

במסגרת ההסכם החדש, אוטווה הבטיחה להפחית מכסים על שוק החלב שלה ולאפשר גישה גדולה יותר לחקלאים אמריקאים. בכירים אמרו כי יחלו דיונים על הסדר צדדי שיביא להסרת המכסים שהטילה וושינגטון על ייבוא פלדה ואלומיניום מקנדה ומקסיקו.