כוננות גבוהה מאוד של מערכת הביטחון לקראת אפשרות להסלמה ביטחונית במהלך אירועי האלימות והטרור הצפויים להתרחש היום סמוך לגדר ברצועת עזה. לאחר המסר התקיף ששלח שר הביטחון ליברמן, כינו היום (שישי) את דבריו בחמאס כי ״ריקים מתוכן, ותקליט שבור שלא ישפיע על העם הפלסטיני".

דובר חמאס, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי "איומי ליברמן חסרי ערך, ולא יפגעו בכוח הרצון של העם הפלסטיני הפועל לשבירת המצור". בציוץ בטוויטר הוסיף קאנוע, כי "בני העם שלנו לא נותנים דעתם לתקליט השבור הזה של ההנהגה הציונית. הציבור ימשיך להיאבק ולהשתתף בתהלוכות הלא אלימות עד השגת המטרות".
מוקדם יותר כאמור, איים שר הביטחון ליברמן על ראשי חמאס בטוויטר וכתב: "עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה. 'אחרי החגים' הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: קחו את זה בחשבון".
כאמור, אוגדת עזה תתגבר את הכוחות בשטח בלוחמים ובצלפים באופן משמעותי, וצה”ל נערך והרחיב את פריסת סוללות כיפת ברזל בדרום כבר לפני כמה ימים.

לקראת הסלמה? עימותים בגבול הרצועה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90

כמה סיבות להחלטה של הנהגת צה”ל להגביר את הכוננות בדרום: כבר בשבוע שעבר, ביום שישי, אזור הגדר נראה כשדה קרב לכל דבר: יותר מ־20 אלף איש השתתפו בהפרות סדר אלימות, מלוות בניסיונות לבצע פיגועים חמורים על הגדר, ולא פחות ממאה רימוני יד ומטענים נזרקו לעבר הכוחות הישראליים וברקע נמשכו המאמצים לחדור לשטח ישראל מבעד לגדר.

במערכת הביטחון נערכים בסוף השבוע הזה להתמודדות עם תרחישים חמורים עוד יותר, ובין היתר לאפשרות שבעקבות ההתפרעויות ובהתאם לתוצאות בשטח ולמספר הנפגעים הפלסטינים, עלולים ארגוני הטרור לשגר רקטות לשטח ישראל.