העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (שבת) כי קטאר החלה בהעברת כספים דרך ישראל לרצועה, תוך כדי עקיפת סמכויות יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. במקביל לשיחות שעורך חמאס עם המצרים בקהיר, שיימשכו על פי דיווחים מקומיים גם בשבוע הקרוב, קטאר החלה בהזרמת כספים לרצועת עזה באישור של האו"ם, ארצות הברית וישראל, כאשר ברקע הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו שאבו מאזן "חונק" את הרצועה. 
 
העיתון מסביר את הכוננות הצבאית שהוכרזה בדרום, כולל פריסת סוללות כיפת ברזל. על פי הדיווח, מצרים העבירה למשלחת חמאס את החשש של ישראל, שעל פי המידע  המודיעיני הפלגים הפלסטינים מתכננים לצאת למבצע צבאי גדול על גבול הרצועה, דבר שהביא את ישראל לבקש מקטאר לפעול ולעקוף את סמכויות הרשות הפלסטינית בסוגיית החשמל, ולהעניק אור ירוק למימון תחנת הכוח היחידה ברצועה.
 
על פי הדיווח, העזתים ייהנו לאחר הזרמת הכספים לדלק מ-8 שעות חשמל ביום, במקום מ-4 שעות בלבד. בנוסף, בסיכום עם האו"ם, יועברו משכורות הפקידים האזרחיים של ממשלת ארגון הטרור בשלושת החודשים האחרונים גם באמצעות האו"ם, במימון דוחא. בימים האחרונים קיבלו קטאר והאו"ם דוחות של הפקידים האזרחיים, כדי להכין את המשכורות שלהם.

אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס

 

האו"ם הודיע לחמאס, בנוסף, כי יתחיל לבנות תחנה גדולה להתפלת מים, כדי לפתור את סוגיית המים, ובנוסף ישנה הסכמה עקרונית מצד ישראל להעניק אשרות כניסה לישראל עבור כ-5,000 סוחרים פלסטיניים ברצועה "במטרה לשפר את המצב הכלכלי". 

בסוגיית היחסים בין ממשלת מצרים לבין חמאס, הודיעו המצרים שיעניקו הקלות לתושבי הרצועה במעבר רפיח וכן ייעלו את המעבר מבחינה טכנולוגית, כך שיגדל באופן משמעותי מספר האנשים וכמות הסחורות שעוברים במעבר באופן יומי.
 
כחלק מבניית האמון, המצרים שיחררו חמישה פלסטינים שנעצרו בשנה שעברה, והבטיחו לפתור את בעיית ארבעת חברי הזרוע הצבאית של חמאס, שנעלמו לפני כמה שנים. קהיר הבטיחה עוד לעמוד נגד כל אפשרות של הרשות הפלסטינית להגביר את הלחץ על רצועת עזה, באמצעות סנקציות נוספות. בשבוע האחרון פורסם, כי אבו מאזן איים להטיל סנקציות נוספות על הרצועה, אם לא תועבר האחריות עליה לידי ממשלת ראמי אלחמדללה עד סוף החודש.

יחיא סינוואר. צילום: AFP
יחיא סינוואר. צילום: AFP