ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי חנך אתמול במדינת גוג'ראט את הפסל הגבוה ביותר בעולם, אשר מתנשא לגובה של 182 מטר ומציג את דמותו של אחד מגיבורי העצמאות, למורת רוחם של התושבים המקומיים, שהאשימו כי מדובר בבזבוז כספים ודרשו לקבל פיצויים על הקרקע שנלקחה מהם לטובת הפרויקט.

בלונים בצבע הדגל ההודי הופרחו לשמיים, ומטוסים של חיל האוויר הטילו פרחים כאשר נחנך פסל הברונזה עם דמותו של סרדר ואללאבהבהאי פאטל, שהיה מנהיג מפלגת הקונגרס הלאומי, שימש סגן ראש הממשלה הראשון לאחר העצמאות וידוע בכינוי "איש הברזל של הודו".
הפסל שששוקל 67 אלף טון נמצא במרחק של כ־200 ק"מ מהעיר אחמדאבאד, והרשויות מקוות כי יהווה גם אתר תיירות פופולרי, עם הערכות של כ־150 אלף מבקרים בכל יום.

מודי, שיזם את הפרויקט בעת שהיה ראש ממשלת גוג'ארט לפני שמונה שנים, כינה אותו "פסל האחדות" ושיבח את פאטל על פועלו למען איחוד המדינות תחת דגל הודו. "הפסל הוא תשובה לכל מי שהטיל ספק בקיומה של הודו", אמר ראש הממשלה. "הגובה של הפסל הוא תזכורת לצעירים שהעתיד של המדינה יהיה עצום כמוהו".
אולם הפרויקט, שעלותו הגיעה ל־29.9 מיליארד רופי (430 מיליון דולר), שמחציתם הגיעו מהממשלה המקומית ומחציתם מממשלת הודו ומתרומות ציבוריות, הביא לפינוי של 185 משפחות ולהחרמת השטח שעליו הוקם הפסל, כאשר כל המתחם מגיע לשטח של 20 אלף מטר רבוע.
הכפריים טוענים כי לא קיבלו פיצויים, אם כי הממשלה דחתה זאת ומסרה כי מלבד פיצויים, הם קיבלו גם שטח אדמה חדש. "במקום לתת כסף לפסל ענק, הממשלה הייתה צריכה להשתמש בו בשביל החקלאים במחוז", אמר ויג'נדרה טדווי, חקלאי מקומי שגם עבד בפרויקט הענק.