מספר שיא של נשים בקונגרס, בהם האישה הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם, והצלחות חסרות תקדים של מועמדים ומועמדות מוסלמים, אינדיאנים, מהגרים וחברי הקהילה הגאה - בחירות האמצע סיפקו שורה ארוכה של פריצות דרך היסטוריות שהופכות את הפוליטיקה האמריקאית למגוונת יותר.

מספר שיא של 237 נשים התמודדו מטעם שתי המפלגות הגדולות לבית הנבחרים ועד כה נבחרו לפחות 84 נשים - נתון זהה למספר הנשים בקונגרס היוצא - אולם התחזיות הן כי השיא הנוכחי יישבר ובית הנבחרים החדש יכלול מספר חסר תקדים של נשים.

אלכסנדריה אוקסיו-קורטז בת ה-29 מהמפלגה הדמוקרטית, שניצחה במחוז ה-14 של ניו יורק, הפכה לאישה הצעירה ביותר שנבחרה אי פעם לקונגרס, כאשר שברה את השיא של אליזה סטפניק שהייתה בת 30 כאשר נבחרה לפני ארבע שנים.

אוקסיו-קורטז, שביוני האחרון הפתיעה כאשר גברה על הציר הדמוקרטי הבכיר ג'ו קראולי, היא בת לאם פוארטו ריקנית ועד לפני שנים אחדות עבדה בתור ברמנית. בבחירות לפני שנתיים היא עבדה במטה של ברני סנדרס, וכמוהו היא מחזיקה בדעות פרוגרסיביות בתחומי הבריאות, החינוך וההגירה והיא גם ידועה בביקורתה נגד מדינת ישראל.

מועמדת צעירה נוספת שנכנסה לבית הנבחרים היא אבי פינקנהאואר שתחגוג בינואר הקרוב את יום הולדתה ה-30. פינקהאואר הדמוקרטית, שניצחה במחוז הראשון של איווה, היא האישה הראשונה שמייצגת את המדינה בבית הנבחרים, יחד עם סינדי אקסנה שניצחה במחוז השלישי של איווה.

המועמדות הדמוקרטיות, רשידה טלאיב מהמחוז ה-13 במישיגן ואילהן עומאר מהמחוז החמישי במינסוטה, רשמו היסטוריה כפולה כאשר הפכו לשתי הנשים המוסלמיות הראשונות שנבחרות לקונגרס. עומאר, שהיגרה לארה"ב מסומליה בעת שהייתה ילדה, תהיה הסומלית-אמריקאית הראשונה בגבעת הקפיטול וגם האישה הראשונה שתעטה חיג'אב בבית הנבחרים, בעוד שטלאיב היא הפלסטינית-אמריקאית הראשונה בקונגרס. כמו אוקסיו-קורטז, שתיהן מחזיקות בעמדות פרוגרסיביות וידועות בביקורתן נגד ישראל.

שאריס דיווידס, המועמדת הדמוקרטית מהמחוז השלישי בקנזס, ודב האאלנד הדמוקרטית מהמחוז הראשון של ניו מקסיקו הן הנשים הילידות-אמריקאיות (אינדיאניות) הראשונות בבית הנבחרים. דיווידס, לוחמת MMA לשעבר שגודלה על ידי אם חד הורית, תהיה גם הלסבית הראשונה שתייצג את קנזס בבית הנבחרים. ורוניקה אסקובר, שנבחרה במחוז ה-16 של טקסס, היא ההיספנית הראשונה שתייצג את המדינה בבית הנבחרים והיא תחליף את בטו אורורק שהפסיד בהתמודדות לסנאט.

היסטוריה נשית ומגזרית נוספת סיפקו גם איאנה פרסלי ממסצ'וסטס וג'האנה הייז מקונטיקט שהפכו לנשים האפרו-אמריקאיות הראשונות ממדינות ניו אינגלנד. פרסלי, שניצחה במחוז השביעי של מסצ'וסטס שכולל את מרבית העיר בוסטון, היא האפרו-אמריקאית הראשונה שתייצג את המדינה בבית הנבחרים, בעוד שהייז, שנבחרה מטעם המחוז החמישי בקונטיקט, היא הנציגה הדמוקרטית השחורה הראשונה מטעם המדינה.

גם בסנאט נרשמה היסטוריה כאשר מרשה בלקברן הרפובליקנית, שכיהנה בבית הנבחרים מאז 2002, ניצחה את יריבה הדמוקרטי פיל ברדסן ותהפוך לאישה הראשונה שמייצגת את טנסי בבית העליון של הקונגרס. היא תחליף את הסנאטור הרפובליקני הבכיר הפורש, בוב קורקר, ששימש יו"ר ועדת החוץ של הסנאט. נציגות נשית ראשונה צפויה להגיע גם מאריזונה, שם עדיין לא נקבעה הזוכה בהתמודדות בין קירסטן סינמה הדמוקרטית ומרטה מקסאלי הרפובליקנית.

בזירת המושלים, חבר בית הנבחרים הדמוקרטי, ג'ארד פוליס, שניצח בבחירות בקולורדו, הוא ההומוסקסואל המוצהר הראשון שישמש מושל מדינה בארה"ב וגם היהודי הראשון שנבחר למושל קולורדו. ג'אנט מילס הדמוקרטית גברה על המושל הרפובליקני של מיין פול לה-פייג' ותשמש האישה הראשונה בתפקיד מושלת המדינה, בעוד שקריסטי נואם הרפובליקנית הפכה לאישה הראשונה שתשמש מושלת דקוטה הדרומית אחרי ניצחון על בילי סאטון הדמוקרטי.

מושל קולורדו הנבחר, ג'ארד פוליס. צילום רויטרס
מושל קולורדו הנבחר, ג'ארד פוליס. צילום רויטרס


מי שכשלו בניסיון לרשום היסטוריה היו כריסטין הלקוויסט שניסתה להיות המושלת הטרנסג'נדרית הראשונה, אולם הפסידה לפיל סקוט הרפובליקני בבחירות בוורמונט, בעוד שאנדרו גיום לא הצליח להיבחר למושל השחור הראשון של פלורידה אחרי שהפסיד לרון דה-סנטיס הרפובליקני.