הפרומו כבר סיפר את הסיפור: ערוץ CBS האמריקאי פרסם בשבת האחרונה קטעים מאחורי הקלעים של הראיון שהיה אמור להיות משודר אתמול (ראשון) בלילה (שעון ארצות הברית), עם נשיא מצרים עבד אל־פתאח א־סיסי, תחת הכותרת “הראיון שממשלת מצרים לא מעוניינת שנשדר", במסגרת התוכנית "60 דקות".



על פי דיווחים, הראיון היה נוקב, התשובות של הנשיא סיבכו אותו ולפי פרסום של הערוץ האמריקאי, שגריר מצרים בארצות הברית יאסר רידא ביקש לגנוז אותו. אנשי התוכנית “60 דקות" הודיעה כי המערכת סירבה בתוקף להציג בפני עוזריו של הנשיא המצרי את השאלות לפני הראיון “מאחר שזה בניגוד לערכים המערכתיים של הערוץ"; ואילו המראיין, סקוט פלי, אמר טרם קיום הראיון כי “אינו דואג לזעם של הנשיא א־סיסי מאף שאלה שתוצג בפניו, אפילו אם הוא יסיים את הראיון בהסרת האוזנייה. אם יש צורך להציג שאלות מהותיות, אז עלי להציג אותן, ואם ישליך את האוזנייה – אז מבחינתי זו תשובה". 
 
לפי הערוץ האמריקאי, בין היתר אמר א־סיסי בראיון כי מתקיים שיתוף פעולה טוב ביותר בין מצרים לישראל. בתשובה לשאלה בעניין הדוח של הארגון “יומן רייטס ווטש", שלפיו עצרו שלטונות קהיר 60 אלף אנשי אופוזיציה, אמר א־סיסי: “איני יודע מאיפה הביאו את המספר הזה. אין לנו אסירים פוליטיים", תשובה תמוהה ביותר נוכח המספר הרב של אנשי האחים המוסלמים הכלואים בבתי הסוהר במצרים.
 

א־סיסי סירב להתייחס לשאלות הנוגעות למה שמכנים האחים המוסלמים “טבח כיכר ראבעה אל־עדוויה" באוגוסט 2013, ולומר האם הוא זה שהורה לבצע את הפשיטה על הכיכר לאחר ההפיכה הצבאית שביצע נגד הנשיא הנבחר, מוחמד מורסי, המוחזק כעת בכלא באשמות רבות ורבים רואים בו אסיר פוליטי.
על פי דיווחים בתקשורת, בתום הראיון נזף נשיא מצרים בראש המודיעין המצרי עבאס כאמל ובראש שירותי המידע של המדינה (גוף ממשלתי האחראי על ההסברה) דיאא רשואן, מכיוון שהובך על ידי המראיין האמריקאי, ואף דרש לא לשדר את הראיון.


לא ברור מה הביא את א־סיסי לכך, אך העיתונאי סלים עזוז אמר כי “הלחצים שלו נבעו מחשיפת הקשר החזק עם ישראל, לאחר שהתייחס בכנות לנושא התיאום הצבאי בסיני, ולכן ההכרזה של הממשל שהמלחמה נגד הארגונים החמושים בסיני אינה נכונה. הם פשוט משרתים את ישראל".
 
עוד טען עזוז כי “כל הראיונות של א־סיסי בתקשורת הם אירוניים, בעיקר הפגישות שלו עם התקשורת המצרית, שרובן מסוננות לפני הפרסום, בניגוד לתקשורת הזרה, שאינה כפופה לאותה צנזורה המוטלת על העיתונות המצרית, מה שמצדיק את הפחד שלו. ערוץ הטלוויזיה האמריקאי חשף את היחסים החזקים עם ישראל ושא־סיסי פועל למען ישראל בסיני".
 
החוקר הפוליטי עיסאם סעדון מספר כי “א־סיסי רצה לנצל את הראיון כדי לפאר את עצמו, אך הערוץ הפתיע אותו בכמה סוגיות, ובהן סוגיית האסירים הפוליטיים, סוגיית ראבעה אל־עדוויה והיחסים עם ישראל. פשעי א־סיסי, כולל מה שמתרחש בסיני, חשופים לעיני כל. זה כולל את הדיווחים על חיסולם של 40 אזרחים מצרים בטענה כי תכננו לבצע פיגועים במהלך חגיגות ראש השנה, אך התברר שכמה מהם נחטפו על ידי כוחות הביטחון. משטרו של א־סיסי התרגל לשקר לעם המצרי באמצעות כלי התקשורת, שבהם הוא שולט בצורה אבסולוטית, אך הדבר הזה לא יכול לקרות עם התקשורת הזרה, שמבחינתה א־סיסי הוא ציד קל. היא יכולה להשיג באמצעותו מידע רב ללא כל קושי". 

רודפי הצדק

העיתונים הערביים סיקרו בהרחבה את תחילת הדיונים במשפטם של 11 האזרחים הנאשמים במעורבות ברצח העיתונאי הסעודי ג’מאל חאשוקג’י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול בטורקיה לפני חודשיים. התביעה ביקשה גזר דין מוות לחמישה מהמעורבים. “א־ריאד" הסעודי כתב במאמר המערכת כי “הממלכה הלכה בנתיב השקיפות והצדק בכל הסוגיות, ובהן רצח האזרח ג’מאל חאשוקג’י, שהיו ניסיונות להביא את הפרשה למסלול רחוק מהאמת. הודעת התובע היא התגובה לכל הספקנים בצדקת המשפט הסעודי, שבנוי על חוקרי השריעה".
 
גם “אל־חליג’" של האמירויות כתב במאמר מערכת כי “סעודיה סיכלה את הסחר בדמו של האזרח הסעודי ג’מאל חאשוקג’י ועמדה במחויבות שלה למשפט צדק לנאשמים בפרשת הרצח בקונסוליה, לאחר ניסיונות אזוריים ובינלאומיים לנצל זאת כדי לפגוע בממלכה". סעוד א־ראיס כתב ב"אל־חיאת" הלונדוני המקורב לריאד, כי “לא צפוי שנשיא טורקיה ארדואן יוותר על הקמפיין שלו נגד סעודיה, אלא ימשיך באותו נתיב, במיוחד כאשר הוא מקבל תמורה. 
 
לטורקיה יש את מטרות משלה, וגם לקטאר יש מטרות משלה – פגיעה בראש הפירמידה בסעודיה ופגיעה בנוכחות הסעודית באזור, אך שתיהן נחלו אכזבה גדולה". במקביל, מפרסם “אל־קודס אל־ערבי" הלונדוני בעמודו הראשי, כי הפעיל הסעודי המכונה “מוג’תהיד" פרסם שהנאשמים ברצח חאשוקג’י הועברו לבית כלא אחר לאחר שניסו להתאבד. העיתון כותב במאמר מערכת, כי “הרצח חשף את הטבע האלים של שליטים הסעודים, שפגעו בתימנים, בקטארים ובסעודים עצמם, גרם למתיחות עם קנדה, גרמניה ושוודיה, והצביע על חוסר הניסיון של יורש העצר שסביבו נמצאים אנשים מוזרים – ובהם כותבי שירים, ספורט ואנשי סייבר - שמתכננים את ההתנקשויות. אחת השאלות שנותרה עלומה, ואותה מעלים אמצעי התקשורת, היא היכן הגופה, ומדוע לא רוצים לחשוף מה קרה לה?"
 
ב"ראי אל־יום" הלונדוני נכתב כי “המשפט מתקיים בדלתות סגורות, בניגוד לדרישות דעת הקהל הסעודית וארגוני זכויות אדם בינלאומיים שהמשפט יתנהל בשקיפות. "אם אלה שיושבים מאחורי סורג ובריח יוצאו להורג, זה יהיה בגלל הביצועים שלהם, ולא בגלל שביצעו את הרצח על פי הוראות שלא יכלו לסרב להן. הם היו צפויים להוצאה להורג בכל מצב, גם אם היו מסרבים וגם אם היו נכשלים, והכישלון שלהם גרם לתוצאות הרות אסון".