AIRBNB הודיע הלילה (רביעי) כי היא לא תחרים את ההתנחלויות ביהודה ושומרון, אך הוסיפה כי תתרום את התמורה מעסקאות שיעשו באזור לארגוני סיוע הומניטריים בינלאומיים.



כזכור חברת השכרת הבתים AIRBNB הודיעה בנובמבר כי החליטה להפסיק לפרסם דירות בהתנחלויות ביהודה ושומרון. "הגענו למסקנה כי עלינו להוריד פרסומים בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית הכבושה שעומדות בלב הסכסוך בין הישראלים והפלסטינים". 



שר התיירות יריב לוין אמר אז כי הוא דורש בתוקף מהנהלת AIRBNB לבטל את ההחלטה להסיר מהאתר דירות מהיישובים ביהודה ושומרון. לוין הדגיש כי מדובר ב"החלטה מבישה ואומללה ובכניעה מחפירה" של החברה. בהנחיית השר לוין החל משרד התיירות לגבש צעדים מידיים להגבלת פעילות החברה בכל הארץ.

 
נשיאת ארגון שורת הדין ניצנה דרשן לייטנר אמרה ש"זוהי תבוסה משמעותית לתנועת החרם העולמית, חברות בינלאומיות אחרות צריכות ללמוד מכך את הלקח". עוד אמרה כי "מזה כחצי שנה מנהלים בארגון "שורת הדין" מו"מ להסכם פשרה עם ענקית האינטרנט AIRBNB, במטרה לבטל את מדיניותה המפלה נכסים בבעלות יהודית באזור יהודה ושומרון. מדיניות זו, שהוכרזה בנובמבר 2018, אסרה על בעלי נכסים יהודיים ביהודה ושומרון לפרסם את נכסיהם באתר, בעוד שכן אפשרו לבעלי נכסים מוסלמים ונוצרים לפרסם נכסים באותו אזור. על פי תנאי הסכם הפשרה, AIRBNB הסכימה לבטל את המדיניות המפלה, ובכך לפתור את הבעיה בגינה הוגשה התביעה".

מארגון Human Rights Watch נמסר כי "החלטתה המאכזבת של איירבנב להפוך את החלטתה לכבד זכויות אדם. אם היא תמשיך לעשות עסקים עם ההתנחלויות, היא תישא חלק באחריות לנזק שההתנחלויות גורמות לו".

עו"ד נתי רום מייסד לב העולם, ארגון הנלחם ב-BDS ופעיל ב-55 מדינות שונות ברחבי העולם מסר כי "אנו מברכים על ההחלטה של AIRBNB לחזור בהם מהחרם על  תושבי יהודה ושומרון. בחודשים האחרונים מאז נודע על כוונת החרם מצידה של airbnb, הפעילו תומכי ישראל מכל העולם לחץ כבד על החברה ולשמחתי הוא התברר כאפקטיבי. שוב פעם הוכח כי כאשר מדינת ישראל וארגונים פרטיים רוצים להלחם בתנועת החרם הם מצליחים לעשות זאת, וכל מה שצריך זה נחישות ועמידה איתנה".