מושלת הונג קונג, קארי לאם נכנעה רשמית ללחץ הציבורי והודיעה היום (רביעי) רשמית כי תבטל את השינוי בחוק ההסגרה, שהצית גל מחאות בעיר בחודשים האחרונים, מה שהוביל לאחד המשברים החמורים ביותר בעיר-מדינה מאז שעברה לשליטה סינית ב-1997.
הצעת החוק, שהועלתה לראשונה באפריל הייתה מאפשרת הסגרת תושבי הונג קונג לסין. ביוני נאלצה הממשלה "להקפיא" את החוק בשל המחאות הנרחבות נגדו. אולם, ההקפאה לא הספיקה למפגינים, שהמשיכו בפעולות המחאה. מאות אלפי אנשים יצאו מדי שבוע לרחובות, ועל אף שנתקלו באלימות מצד המשטרה, שבין השאר, ירתה על המפגינים גז מדמיע וכדורי גומי, דרשו המפגינים זכויות דמוקרטיות מלאות בטריטוריה.
ביטול החוק, הוא אחת מחמש הדרישות המרכזיות עליהן נלחמו הפעילים. הדרישות כוללות ביטול מלא של חוק ההסגרה, הפסקת תיאור ההפגנות כ"הפרות סדר", ביטול כל האישומים נגד המפגינים, הקמת ועדה עצמאית שתחקור את השימוש בכוח ע"י משטרת הונג קונג, והצבעה דמוקרטית על זהות מנהיגי ומחוקקי העיר עד 2020

הונג קונג הייתה קולוניה בריטית עד 1997, אז עברה לשליטת סין תחת מסגרת שלטונית של "מדינה אחת, שתי שיטות", אשר אפשרה להונג קונג מידה מסוימת של אוטונומיה משפטית וכלכלית. לאחר שפעולות המחאה הפרו-דמוקרטיות ב-2014, שזכו לכינוי "תנועת המטריה", לא צלחו, גברו החששות כי הממשל הסיני מקדם הפרות זכויות אדם בהונג קונג. המתנגדים לשינוי בחוק ההסגרה חששו שהוא ישמש לרדיפה אחרי מתנגדי שלטון, יכפיף כל אדם בהונג קונג למערכת המשפטית של סין היבשתית ויחשוף אותו למעצר שרירותי ולעינויים.