"כל הקמפיינים נגדי, אם באמירה, בכתיבה או בעשייה, לא יניאו אותי מלהמשיך בעשייה. לא אפסיק. נכון שעובר עלינו מצב כלכלי קשה, ולכן אנו מקבלים החלטות אמיצות. החלטות אלה לא ניתנות לוויכוח, שכן לא נסבול אפשרות של קריסת לבנון". כך כתב היום (רביעי) ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, בפוסט בדף הפייסבוק שלו, זאת בעקבות הפרסום כי שילם יותר מ-16 מיליון דולר לדוגמנית הדרום אפריקנית, קנדיס ואן דר מרווה, אשר סיפרה כי השניים ניהלו רומן כשנפגשו באתר נופש יוקרתי באיי סיישל לפני כמה שנים. 

על פי מסמכים שהוגשו לבית משפט בדרום אפריקה, שהגיעו לידי "ניו יורק טיימס", הכספים הועברו ב-2013, כשאל-חרירי לא היה בתפקיד. בנוסף לכך, ההעברה לא היוותה עבירה על החוק בלבנון או בדרום אפריקה.
 
חשיפת הפרשה בתקופה של משבר כלכלי חמור בארץ הארזים, באה בתקיפה קריטית מבחינת אל-חרירי אשר חווה הפסדים כספיים כבדים גם בעסקיו המשפחתיים. תאגיד הבנייה המשפחתי "סעודי אוג'יה", חדל לפעול ב-2017 וכלי התקשורת שבבעלותו, בהם ערוץ "אל-מוסתכבל", מתקשים לשלם משכורות.
 

אל-חרירי, נשוי ואב לשלושה, הוא הפוליטיקאי הסוני הבכיר ביותר במדינה. מגזין פורבס העריך ב-2013 את הונו ב-1.9 מיליארד דולר. לעומתו, הייתה הדוגמנית ואן דר מרווה, בת 20 דאז, וההכנסה השנתית שלה הייתה פחות מ-5,400 דולר, עד שבמאי 2013 זינקו הנכסים שלה לסכום של 15.2 מיליון דולר, זאת בעקבות העברה שקיבלה מבנק בלבנון.
 
הפרסום גרם כצפוי לסערה בלבנון, כאשר המגיבים התחלקו בין אלה שכינו את הפרסום "מזימה" לבין אלה שאמרו כי מדובר ב"חירות אישית" וכאלה שקראו להתפטרותו של ראש הממשלה.
 
העיתונאי פייר אבי סאעב הביע תהייה על "החייאת הפרשה" מחדש, ושאל: מי רוצה לבוא חשבון עם אל-חרירי ולהחליש אותו בתקופה זו? 

בנוסף תיאר זאין אל-עומר את התקשורת השקרנית "כפושע" ואת מפיץ השמועות "רוצח ללא מצפון", ותהה: "מי מרוויח מהפגיעה בדמות ראש הממשלה אל-חרירי בעת בזו? אני תומך בו, ובעת הזו לבנון זקוקה לו. אנו אוהבים אותך".