קרן פרס בראשית מכריזה היום על פתיחת תחרות המענקים "Speak Out for Israel", שנועדה להיאבק בעליית האנטישמיות ובניסיונות הדה־לגיטימציה לישראל ברחבי העולם.
 
לדברי סטן פולובץ, מייסד־שותף ויו"ר קרן פרס בראשית: "הנושא הפילנתרופי של שנת 2019 הוא המאבק באנטישמיות ובניסיונות ההולכים וגוברים להטלת ספק בלגיטימיות של מדינת ישראל. המענקים נועדו לעזור לארגונים ללא מטרות רווח להתמודד עם הבעיה הקריטית הזו על ידי קידום סיפורה מעורר ההשראה של ישראל בפני קהלים ברחבי העולם, באופן מדויק ונאמן לאמת".
 
כחלק מתהליך זכייתו בפרס בראשית לשנת 2019, בחר איש העסקים והפילנתרופ היהודי־אמריקאי רוברט קרפאט בקיץ האחרון להעניק את כספי הזכייה של פרס בראשית, העומדים על מיליון דולר, לטובת המאבק באנטישמיות ובדה־לגיטימציה נגד מדינת ישראל בעולם. כעת, ביחד עם קרן הפרס, יועברו המענקים לעמותות ישראליות הפועלות למציאת פתרונות חדשניים לתופעה המתגברת.


 

בישראל, מענקי "Speak Out for Israel" יחולקו בשיתוף פעולה מקצועי עם ארגון מת"ן - משקיעים בקהילה, והזוכים בתחרות יוכרזו באפריל 2020. בכך הקרן מבקשת לתמוך ולהעצים עמותות המציעות תוכניות חדשניות ויצירתיות, שמטרתן היא לקדם את השיח על ישראל, לבנות גשרים חוצי קהילות, להתעמת עם סטריאוטיפים קיימים ולהעמיק את הידע על ישראל. 
 
"לישראל, שבה חגגנו אשתי ואני את ירח הדבש שלנו בשנת 1963, מקום חם בלבי ובלב משפחתי", מסר היום חתן פרס בראשית לשנת 2019, רוברט קראפט. מאז ועד היום, אני פועל למימון אינספור משלחות וטיולים לישראל, כך שכולם יוכלו לחוות אותה. אין שנייה לה. ככל שיותר אנשים ילמדו על ההיסטוריה של ישראל, התרבות המגוונת והחדשנות שנוכחת בה, כך נוכל לשנות יותר סטריאוטיפים ולסיים את תופעת האנטישמיות".
 
מאז הקמתה, תמכה קרן פרס בראשית ביותר מ־130 עמותות ב־16 מדינות, בהן ישראל, ארה"ב ובריטניה. "בשש השנים האחרונות הקרן מאירה נושאים חברתיים חשובים, מעלה אותם לסדר היום הציבורי ועוסקת בשינוי חיובי בארץ ובעולם. השנה אנו יוצאים למסע הכרחי ואפילו קריטי, והוא המאבק בדה־לגיטימציה כלפי מדינת ישראל", הדגיש יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר ועדת הבחירה של פרס בראשית ויו"ר הסוכנות היהודית.