התנועה למאבק באנטישמיות, (The Combat Anti-Semitism Movement (CAM קיימה אתמול טקס זיכרון וירטואלי במלאות שנה לאירוע הירי בבית הכנסת בסן דייגו בו נרצחה לורי גילברט קיי ז״ל ושלושה מתפללים נוספים נפצעו, בהם שני ילדים. בטקס השתתפו שניים מהניצולים באירוע הירי, Jonathan Morales, שסיפר על החוויה שלהם מהאירוע, אז והיום, חברי הקהילה, וכן שגריר ישראל לאו״ם דני דנון, שליח הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות אלן קאר, והדווח המיוחד של האו״ם לענייני חופש ודת ד״ר אחמד שהיד, אשר פרסם בחודש אוקטובר האחרון דו״ח בנושא אנטישמיות מטעם מועצת זכויות האדם של האו״ם, ובו בין היתר קרא לאימוץ ההגדרה הבינלאומית למאבק באנטישמיות (IHRA), הכיר בכך ששכיחותם של אירועים אנטישמיים הולכת וגדלה, ועמדות אנטישמיות והסיכון לאלימות כלפי יהודים ואתרים יהודיים התגברו באופן משמעותי וכי "אם ממשלות לא יחייבו עצמן לפעול בנושא, אנטישמיות תהיה סכנה לא רק ליהודים, אלא גם לחברי קהילות אחרות״. 

ג׳ונתן מוראלס, קצין הפטרול שהיה בבית הכנסת בעת מתקפת הירי אמר כי היורה נכנס לבית הכנסת וירה ללא הפסקה לעבר ילדים, נשים ומבוגרים ללא הבחנה: ״אנחנו לא נוכל לשנות אמונות אנטישמיות, אנחנו נעלה מודעות נגד זה, נחנך את הקהילה אך באותה עת נמשיך לשאת נשק כדי שנוכל להגן על עצמנו״.

שליח הממשל האמריקאי למאבק באנטישמיות אלן קאר: ״הממשל האמריקאי נמצא במלחמה נגד הרוצחים, נגד השונאים: האנטישמים מהימין הקיצוני, האנטישמים מהשמאל הקיצוני והאנטישמים מהאסלאם הקיצוני. לא ננוח עד שננצח את הרשע הזה״ . עוד אמר קאר כי האנטישמיות היא בעיה גלובאלית ויש להילחם בה יחד. 

הדווח המיוחד של מועצת זכויות האדם לענייני חופש דת ד״ר אחמד שהיד, שפרסם לפני כחצי שנה דו״ח מטעם המועצה כנגד התגברות האנטישמיות אמר בטקס הזיכרון הווירטואלי כי האנטישמיות היא רעל לדמוקרטיות ולאסור לתת לה להתרחש: ״רק בשבוע שעבר, הוצאתי התרעה עולמית, שיש לשים לב לעלייה בממדי האנטישמיות על רקע מגפת הקורונה. אני קורא לממשלות לאמץ את ההגדרה בינלאומית לאנטישמיות IHRA במלואה, תוך שמירה על עקרונות של חופש ביטוי, ולנקוט ביותר צעדי חקיקה ואכיפה כנגד אנטישמיות, הן ברשת והן במרחב הפיסי״. ד״ר שהיד סיים את דבריו במסר הבא: ״אף אחד מאיתנו אינו בטוח כאשר מישהו מאיתנו אינו בטוח״. 

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון: ״העולם נלחם עכשיו במגפת הקורונה אך מגפת האנטישמיות שהולכת איתנו כבר דורות עדיין משתוללת ולא נמצאה לה תרופה. הרשות הפלסטינית מאשימה את חיילי צה״ל בהפצת המגפה, וזאת בשעה שהחיילים מצילים את חייהם של פלסטינים וישראלים כאחד״. 

התנועה למאבק באנטישמיות הכריזה באירוע הזיכרון הווירטואלי על פרויקט חדש של נטיעת עצי זית לזכר נפגעים באירועים אנטישמיים. 25 עצי הזית הראשונים יינטעו לזכרה של לורי גילברט קיי ז״ל. פרויקט הנטיעות הוא ביוזמת מייקל רוס ובתמיכת התנועה שתממן את הפרויקט. העצים  יינטעו בכפר סילבר שבעוטף עזה כאקט הנצחה נצחי, וכמסר של פריחה אל מול גלי השנאה. 

סשה רויטמן דרטווה, מנכ״ל התנועה למאבק באנטישמיות: ״קיימנו את טקס האזכרה הראשון לאירוע הירי המחריד בבית הכנסת Poway מתוך מחויבות לקורבנות, למשפחתה של לורי גילברט ז״ל, ולפצועים בגוף ובנפש מאירוע הירי. קיימנו את הטקס בנסיבות לא רגילות עקב מגפת הקורונה העולמית. לא יכולנו לתת למועד הטראגי הזה לחלוף מבלי שנציין אותו. אני מאמין שרק באמצעות העלאת המודעות והשיח לתוצאות השנאה האנטישמית נוכל למגר אותה״. 

התנועה למאבק באנטישמיות 

התנועה למאבק באנטישמיות (CAM), היא תנועה גלובאלית, א-פוליטית ובין דתית, שקמה כדי להיות פלטפורמה לארגונים ולאינדיבידואלים הנאבקים באנטישמיות בכל צורותיה. מאז הקמת התנועה בחודש פברואר האחרון, הצטרפו אליה 220 ארגונים מרחבי העולם ו-200,000 איש ואישה שחתמו על עצומה נגד אנטישמיות שמקדם הארגון.