מגישת CNN, כריסטיאן אמנפור התנצלה הלילה (בין שני לשלישי, שעון ישראל) בשידור חי על הסערה שחוללה לאחר שהשוותה את תקופת נשיאותו של טראמפ לאירועי ליל הבדולח, והסבירה כי "במסגרת הערה בתוכנית שלי בשבוע שעבר ציינתי את יום השנה ה-82 לאירועי ליל הבדולח, כפי שאני נוהגת לעשות לעיתים. זה המקרה שהתחיל את זוועות השואה. בנוסף, ציינתי את המתקפות של הנשיא טראמפ נגד ההיסטוריה, העובדות, הידע והאמת. לא הייתי צריכה להשוות בין שתי המחשבות הללו".

עוד הוסיפה אמנפור: "היטלר והרוע שלו עומדים לבד בהיסטוריה כמובן. אני מצטערת על כל כאב שההצהרה שלי אולי גרמה, הנקודה שלי הייתה להבהיר איך הדמוקרטיה עלולה לחמוק מאיתנו ושאנחנו צריכים להגן על על הערכים שלנו".

שרת התפוצות עומר ינקלביץ' הגיב על ההתנצלות ואמר כי "היכולת לבקש סליחה היא מעלה גדולה. בתחילת השבוע פניתי לרשת CNN בקריאה למגישה כריסטיאן אמנפור להתנצל על ההשוואה שעשתה בין ליל הבדולח לממשל טראמפ. הבוקר קיבלנו את תגובתם עם התנצלותה של המגישה. בהתנצלות זו רשת CNN הראתה שהיא עומדת בצד הנכון של ההיסטוריה במאבק נגד השיח האנטישמי בתקשורת וברשת. נמשיך לשמור על כבוד זיכרון השואה בכל מקום בעולם".

כזכור, במהלך תוכניתה בשבוע שעבר המגישה פתחה את תוכניתה במונולוג: "השבוע לפני 82 שנים, התרחש ליל הבדולח. זו הייתה ירית הפתיחה של הנאצים על הציוויליזציה שלנו, דבר שהוביל לרצח עם נגד זהות שלמה ולשריפת ספרים. זה הוביל להתקפה על עובדות, על ידע, על היסטוריה ועל אמת. לאחר ארבע שנים של התקפה מודרנית על אותם הערכים על ידי דונלד טראמפ, הצוות ביידן-האריס הבטיח לחזור לנורמות, כולל של האמת".

דבריה עוררו זעם רב מצד יהודים ברחבי העולם ובעיקר מארצות הברית וישראל שאף דרשה מאמנפור להתנצל. גלן גרינוואלד, סופר ועיתונאי זוכה פרס פוליצר כתב בחשבון הטוויטר שלו שאירועי השואה "הפכו לצעצועים עבור עיתונאים שזורקים פרטים מדי פעם, ומשתמשים ומנצלים בהם כדי לגרום לעצמם להרגיש חשובים יותר ממה שהם וכדי להגביר את הפחד. זה דוחה ומעליב".