כבר למעלה משבוע שבצפון הודו מתמודדים עם מחלה מסתורית. תושבים רבים, בעיקר ילדים, התעוררו עם חום גבוה וספוגי זיעה, כאשר לפחות 50 כבר מתו ועוד מאות מאושפזים בבתי החולים, כך לפי דיווח ב-BBC.

רבים מהחולים התלוננו על כאבי פרקים, כאבי ראש, התייבשות ובחילה ובחלק מהמקרים דיווחו על פריחה שהתפשטה על פני הרגליים והזרועות. בתוך כך, אף אחד מההרוגים לא אובחן כחיובי לקורונה ונראה שדווקא ילדים הם שנפגעים הכי קשה.

בתקופה שבה נראה כי הודו מתאוששת מגל שני קטלני של קורונה, מקרי המוות במדינת אוטאר פראדש עוררו בהלה רבה. הרופאים במחוזות שנפגעו סבורים שמדובר בדנגי, זיהום שמועבר ביתושים: "ההשפעה של דנגי ושל הקורונה יכולה להוביל לתוצאות הרסניות".

"החולים, במיוחד ילדים, בבתי החולים מתים מהר מאוד", אומרת ד"ר נייטה קולשרסטה, פקידת הבריאות הבכירה ביותר במחוז פירוזבאד, שם מתו 40 בני אדם, מתוכם 32 ילדים בשבוע האחרון.

נגיף הדנגי מועבר על ידי יתושים ומסתובב בהודו כבר במשך מאות שנים. הוא אנדמי ביותר מ-100 מדינות, אך כ-70% מהמקרים מדווחים באסיה. ישנם ארבעה נגיפי דנגי ולילדים שנמצאים בסיכון גבוה יש פי 5 יותר סיכוי למות ממנו.

כמעט 100 מיליון מקרים חמורים של דנגי מדווחים מדי שנה ברחבי העולם. במדינה עם יותר מ-200 מיליון בני אדם ותקני תברואה ירודים באופן מסורתי, רמות גבוהות של תת-תזונה בילדים וטיפול רפואי מדושם - מדווחים באופן שגרתי על מקרים כאלה של "קדחת מסתורין" לאחר גשמי מונסון מדי שנה.

עם זאת, לא ברור עם מגפת הדנגי אחראית לבדה למקרי המוות הרבים. ארגון הבריאות העולמי מסר כי "ההשפעה המשולבת של מגיפות הקורונה ונגיף הדנגי עלולה לגרום לתוצאות הרסניות לאוכלוסיות בסיכון".