באירוע שהתקיים במהלך החגים בעיר בוטושאן ברומניה, הוצב פסל זהב בדמותו של פרופ' ראובן פוירשטיין ז"ל, זוכה פרס ישראל, אות נשיא המדינה ומועמד פרס נובל לשלום, אשר ייסד שיטת חינוך הקרויה על שמו.

עיריית בוטושאן החליטה לכבד את יליד המקום, פרופ' פוירשטיין, על תרומתה לתחום החינוך, באמצעות הפסל אשר הוצב בתיכון הפדגוגי בעיר. 

ראובן פוירשטיין בן ה-23 שברח מרומניה כפליט ב-1944, כשסכנת מוות מיידית איימה עליו, חזר אליה כשדגל ישראל הונף בעיירת הולדתו ואנדרטה לכבודו מושקת לקול צלילי התקווה וההמנון הרומני.

האירוע לווה בברכות מבכירים ברומניה ומהעולם. ביניהם: ראש העיר בוטושאן, כוסמין אנדריי, מריצ'יקה חיימוביץ', מבכירות העברת השיטה של הפרופ' ברומניה, ניסטור בצ'יה, ד"ר לפסיכולוגיה מאנגליה, ד"ר אוטיליה טודור, מיישמת השיטה ברומניה ומנהלת המכון בברשוב, פרופ' מקלוז' יאשי וסיביו המלמדים את השיטה.

כאמור, אורח הכבוד בטקס היה נשיא מכון פוירשטיין הנוכחי, בנו של הפרופ', הרב ד"ר רפאל פוירשטיין. הרב ד"ר פוירשטיין ברך בהתרגשות: "שיטת פוירשטיין חדרה ללמעלה מארבעים מדינות, אבל ברמה האישית, הכניסה הרשמית של השיטה ומורשתו של אבי פרופ' פוירשטיין לעיר הולדתו, ממנה נאלץ לברוח בשואה, היא אחרת המרגשות עבורי. לראות את פסלו של אבי עם דגלי ישראל מעל, תוך שירת התקווה היתה בשבילי סגירת מעגל מרטיטה". 

מכון פוירשטיין הפועל בישראל וב-40 מדינות שונות בעולם, הוא מרכז לחינוך, טיפול ומחקר בינלאומי, המתבסס על שיטה ייחודית לזיהוי הפוטנציאל האנושי ויכולת הלמידה של כל אחד ואחת.