רשת ABS-CBN News דיווחה אתמול כי שרה דוטרטה-קרפיו, בתו של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, תתמודד לתפקיד נשיאת המדינה בבחירות בשנה הבאה. זאת, לאחר שמוקדם יותר הודיע נשיא הפיליפינים בן ה-76 שהוא פורש מהפוליטיקה ולא יתמודד בבחירות בשנה הבאה. על פי הדיווח, הסנאטור כריסטופר "בונג" גו, עוזרו הוותיק של אביה של דוטרטה-קרפיו שהגיש את מועמדותו לתפקיד סגן הנשיא, יהיה שותפה למירוץ. 

הדיווח של הרשת מתבסס על ראיון שהעניק לה דוטרטה לאחר שהודיע שהוא פורש מהפוליטיקה. דטורטה נשאל על ידי העיתונאי: "אז זה ברור, שרה וגו?". בתגובה אמר הנשיא: "כן, זה שרה וגו".

דוטרטה-קרפיו מכהנת כיום כראש עיריית דבאו, העיר השלישית בגודלה בפיליפינים. הדוברת של דוטרטה-קרפיו, ראש העיר כריסטינה גרסיה פראסקו, אמרה ל"רויטרס" בתגובה כי "היקף הידע שלי הוא גם מה שדווח בחדשות המקומיות. אין לנו תגובה נוספת". מצד גו לא התקבלה תגובה.

דוטרטה נראה מחוץ למלון במנילה בירת הפיליפינים, שם מתבצע רישום המועמדים. כאשר נשאל מתי בתו תגיש את מועמדותה לנשיאות, השיב: "אני באמת לא יודע. אין לי מושג בכלל".

כשנשאל האם נתן לבתו רשות לרוץ לנשיאות, אמר: "אה, לא. למעשה אנחנו לא מדברים אף פעם על פוליטיקה, הייתי אומר שזה לטובה".

דוטרטה, שהיה נשיא שנוי במחלוקת, עלה לשלטון בשנת 2016 והבטיח לצמצם את הפשיעה ולתקן את משבר הסמים במדינה. מבקריו אמרו כי כי במהלך חמשת שנות שלטונו, דוטרטה עודד את המשטרה לבצע אלפי חיסולים של חשודים במסגרת מה שהוא כינה "המלחמה בסמים".

במהלך כהונתו, סיפק דוטרטה לא מעט אמירות בעייתיות וחריגות. ב-2018 אמר במהלך נאום כי "ככל שיהיו יותר נשים יפות כך יהיה יותר אונס". בנוסף לכך, אמר במהלך ביקור ביפן: "הייתי הומו אבל החלמתי בזכות נשים יפות". דוטרטה אף השווה את עצמו להיטלר בהתייחס למאבקו נגד הפשע במדינתו.