בישראל מצפים היום לביקורו הראשון של שליח ארה"ב לענייני איראן רוברט מאלי וצוותו הבינמשרדי, שנועד, לפי הצד האמריקאי, לדון בתיאום "גישות לגבי נושאים הקשורים לאיראן"

מאלי מגיע מאיחוד האמירויות, וימשיך לסעודיה ובחריין, בניסיון להרגיע את שותפותיה של ארה"ב באזור לקראת חידוש שיחות הגרעין עם איראן בווינה ב־29 בנובמבר. עם זאת, מקורות אמריקאיים מסרו כי החלטתה של ארה"ב לחדש את השיחות כבר התקבלה, ואינה תלויה בעמדת שותפותיה. זאת אף שאיראן סירבה לכך שנושא פעילותה האזורית יעלה בהן.

במקביל ערך סגן שר החוץ האיראני עלי באגרי, שצפוי לעמוד בראש המשלחת האיראנית לשיחות, סיבוב משלו עם מקביליו בבירות אירופה - פריז, לונדון וברלין.

הנושא גם עלה בהתייעצות האסטרטגית הנדירה שקיימו בסוף השבוע בפריז שרי החוץ וההגנה של רוסיה וצרפת. במהלכן ציין הצד הצרפתי כי הוא תומך בחזרה לשיחות, אך זאת כדי להביא בהקדם לחזרתה של איראן להסכם משנת 2015 ולמילוי התחייבויותיה בו.

עם זאת, בצד הצרפתי לא נותנים אמון באיראן, ומטילים ספק באפשרות לחזור למילוי מלוא התחייבויותיה, לאחר ההפרות החמורות של ההסכם שביצעה. בצרפת גם חוששים כי בשבועיים הקרובים המגעים יעלו על שרטון ושיחות וינה לא יחודשו.

שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן אמר ל"מעריב": "יש עוד זמן. השיחות נועדו ל־29 בנובמבר. נחכה ונראה". הוא גם סירב להעריך את סיכויי הצלחתן של השיחות. קודם לכן דרש לה דריאן כי "השיחות יתחילו במקום שבו נפסקו ב־20 ביוני".

סגן שר החוץ האיראני אמר מצדו כי השיחות בווינה "לא יהיו שיחות על הגרעין, מכיוון שנושא הגרעין הוסכם במלואו ב־2015 בצורת הסכם בין איראן למעצמות". הוא אמר כי איראן לא תסכים להעלאתן בשיחות וינה של שאלות שאינן קשורות להסכם המקורי. "כל השאלות הנוגעות לאמצעי החימוש ויכולת ההגנה של איראן (כמו הטילים הבליסטיים או המל"טים) לא יעלו בווינה. מי שיעלה אותן יעכב את ההסכם", אמר הבכיר האיראני.