נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כינה היום (שבת) את הרשתות החברתיות כאחד האיומים העיקריים על הדמוקרטיה. "אנחנו מנסים להגן על האזרחים שלנו, במיוחד על החלקים הפגיעים בחברה מפני שקרים ודיסאינפורמציה מבלי להפר את זכותם של האזרחים לקבל מידע מדויק", אמר במהלך ועידת תקשורת באיסטנבול. 

על פי הדיווח ברשת AP, ממשלתו של ארדואן ממשיכה בחקיקה נגד הפצת חדשות כזב ודיסאינפורמציה באינטרנט. על פי החוק החדש, העונש על הפצת ידיעות שקריות הינו עד חמש שנות מאסר. 

בשנה שעברה העבירה טורקיה חוק המחייב את פלטפורמות המדיה החברתית עם יותר ממיליון משתמשים יומיים כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב לפתוח משרדים בטורקיה, ומטיל עליהן עונשים כבדים אם יסרבו לכך, כולל צמצום רוחב פס של האתרים. בנוסף החברות חויבו לאחסן את המידע על המשתמשים בתחומי טורקיה.

הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ומפלגת השלטון, מפלגת הצדק והפיתוח (AKP), קידמו את החוק, וטענו כי הוא נדרש על מנת להגן על אזרחים מפני פשעי סייבר והוצאת דיבה. עם זאת, מבקרי החוק טוענים כי הוא מהווה חלק ממהלך רחב יותר שמטרתו לשלוט בזרימת המידע למדינה ולהשתיק דעות ביקורתיות.

רוב חברות התקשרות הגדולות בטורקיה נמצאות בשליטת קונצרנים המקורבים לממשלה. בעקבות כך, הפכו הרשתות החברתיות ל"כלי התקשורת" של מתנגדי השלטון. דו"ח שפורסם בספטמבר קבע כי טורקיה "לא חופשית" וביקר את העמדתם לדין של אנשים המפרסמים "ביקורת לא רצויה" ברשתות החברתיות.