שלושה נאשמים בעלי אזרחות ישראלית וצרפתית עומדים לדין בצרפת על הונאות באמצעות התחזות בטלפון למנהלי חברות. שניים מן הנאשמים הוסגרו בחודש שעבר על ידי ישראל, שבדרך כלל אינה ממהרת להסגיר את אזרחיה, והשלישי נעצר בשדה התעופה בפריז. 


השלושה נאשמים בכך שהתחזו למנהלים ולבנקאים, והורו לפקידים ב־150 חברות ול־43 גורמים פרטיים להעביר כספים בסך 1.1 מיליון יורו לחשבונות בחו”ל. גם רשת אספקה לבתי כלבו גדולים בין הגופים נפלה קורבן להונאות. הם נדרשו על ידי פקיד אוצר מדומה להעביר כספים לסיוע לממשלה לנפגעים מהקורונה. אזרחים אחרים שוכנעו להשקיע בחניונים שלא היו קיימים. כל השיחות בוצעו מישראל.


גרגורי שלי, אזרח ישראלי־צרפתי בן 39 המתגורר באשדוד וחבר הליגה להגנה יהודית לשעבר, הידוע בכינויו “אולקן”, נשפט שלא בפניו בפריז למאסר בפועל לשנתיים וחצי באשמת 14 פעולות הטרדה עוינות בטלפון ובאמצעים דיגיטליים אחרים, שגרמו נזקים לאישים פוליטיים, לעיתונאים ולאחרים, בגלל פעילותם האנטי ישראלית, לדעתו. לפי נשיאת חבר השופטים, פגעו פעולותיו של אלקן במצבם הנפשי של המותקפים וגרמו להם סבל באיומי רצח, בשימוש בכוחות המשטרה לפעולות כוזבות ועוד. 


בין קורבנותיו, ראש העיר הסוציאליסטית של ליל, מרטין אוברי, שהחליטה לבטל את ברית התאומות עם עיר ישראלית בעקבות פעולת צה”ל בעזה. זה טלפן למשטרה, התחזה לבעלה של ראש העיר והצהיר שהרג את אשתו באמצעות סכין וכי הוא מתבצר חמוש באקדח בביתו.

הוא טלפן גם לשירותי הקבורה שיבואו לאסוף את גופתה. כך עשה גם עם מנהיגת ארגון  החרם ה־BDS בצרפת, אוליביה זמור. ואולם, להוריו של העיתונאי, פייר האסקי, הודיע, כשהוא מתחזה למפקח משטרה, כי בנם נרצח באכזריות. האב נפטר מהתקף לב כעבור כמה ימים.