"זו מלחמת עולם שלישית": ד"ר ענת הוכברג מרום, מומחית ליחסים בינלאומיים ויועצת לגופי ממשל ומוסדות ביטחוניים שוחחה הבוקר (חמישי) עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5fm אודות הפלישה הרוסית לאוקראינה. לדבריה, הסנקציות נגד רוסיה ישפיעו ויש להן חשיבות רבה, אבל למרות הכל מדובר במכה קלה בכנף של ולדימיר פוטין.

"זה לא משבית את רוסיה, אבל זה ישפיע על הכלכלה העולמית", טענה תחילה. "הסנקציות הן ניסיון הפגנת כוח מול הקשיחות הלוחמנית של פוטין. לדעתי, זה קצת מדי ומאוחר מדי ובמידה רבה פוגע בכלכלה הבינלאומית. זה פוגע ברוסיה, אבל זו מכה קלה בכנף לאישיות שנקראת פוטין".

"להילחם בכל החזיתות פוטין יודע, ואת המסקנות הוא לקח בחשבון", המשיכה. "המאבק פה הוא הרבה יותר עמוק. אם היינו יכולים להיכנס למוח שלו היה ניסיון לבלום אותו. היות ואין כוח צבאי מאוחד זה לא יכול לקרות. אני לא מדברת על סולידריות, אם סולידריות אי אפשר לקנות ניצחון במערכה הכבדה הזו. פה מדובר על שינוי מערכתי־תודעתי גורף. במילים אחרות זו מלחמת עולם שלישית. קשה להבין את זה, ומדובר במושגים חדשים לכולם, אבל זו מציאות בה אנחנו חיים", הוסיפה.

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

"אנחנו צריכים להתעורר כי הפלישה לאוקראינה והתיאבון של פוטין רק הולך וגובר", טענה. "אם הייתה לו את התפיסה שהמערב מסוגל להתמודד איתו, צריך להבין את המשחק כוחות, לפי המהלכים שלו ניתן להבין שהוא מתכנן ללכת עד הסוף".