המגעים הקדחתניים בניסיון מדינות האיחוד האירופי להביא לחתימה על הסכם הגרעין עם איראן נמשכו בכמה זירות. מתאם השיחות מטעם האיחוד האירופי אנריקה מורה נועד בטהרן עם ראש המשלחת האיראנית לשיחות עלי באגרי קאני, כדי לשכנעו לחזור לווינה לדיון אחרון ולחתימה. אחריו נפגש עם שר החוץ אמיר עבדאללהיאן.

סוכנות הידיעות האיראנית מסרה כי באגרי חזר ואמר ש"ניתן לחתום על הסכם, אם הצד האמריקאי יהיה ריאליסטי". הממונה הישיר על מורה, שר החוץ האירופי ז'וזפ בורל, הביע אופטימיות במסגרת הפורום הדיפלומטי הבינלאומי בדוחא ואמר: "חתימת הסכם גרעין עם איראן היא עניין של ימים".

גם שר החוץ הצרפתי ז'אן־איב לה דריאן ציין בדוחא: "אנחנו קרובים להסכם הגרעין עם איראן". הוא הביע תקווה כי "כמה נקודות שוליות אבל לא משניות", יוכלו לבוא על פתרונן בהקדם האפשרי.

אך ראש המשלחת האמריקאית רוברט מאלי, המשתתף גם הוא בפורום דוחא, אמר כי גם אם ייחתם הסכם, "יימשכו הסנקציות כלפי משמרות המהפכה על בסיס החוק האמריקאי, והיחס שלנו כלפיהם לא ישתנה".  הוא הבהיר כי לא התקבלה החלטה להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, וניתן להבין שארה"ב וקטאר ימשיכו בסנקציות מסוימות נגדם, בניגוד לדרישה שהעלתה איראן.

איתות שאיראן לא תתעקש בנושא הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור נאמר בדברי השר עבדאללהיאן: "נציגים ממשמרות המהפכה ביקשו להציב בשיחות הגרעין את האינטרס הלאומי האיראני בראש סדר העדיפויות, ולא את סוגיית הסרת הארגון מרשימת ארגוני הטרור".